Nederlands Ondersteuningsforum :
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een emailbox aanmaken of een doorverwijzing van mijn domein naam

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden

Tutorial Een emailbox aanmaken of een doorverwijzing van mijn domein naam

Bericht van Joost vr 18 mei 2018 - 19:25

Een emailbox aanmaken of een doorverwijzing van mijn domein naam




Deze tutorial legt U uit hoe U een persoonlijke emailbox aan kunt maken na de aankoop van een domein naam voor uw forum via Actieforum.

Let op: Alleen de forums die een domein naam via Actieforum hebben aangekocht  beschikken over deze optie. Forums met een externe domein naam die doorverwijst naar het forum via het type CNAME, hebben deze optie niet.
1. Ik heb een domein naam aangekocht via Actieforum, hoe maak ik gepersonaliseerde  email voor mijn forum?

Als uw domein naam reeds gevalideerd is door Actieforum en uw forum beschikt reeds over de domein naam (Om te checken of dit het geval is, typt U uw domein naam in het zoekveld van uw browser en klikt op enter. Als uw forum pagina verschijnt, dan werkt de domein naam reeds en is alles oké) dan kunt U deze stappen volgen, anders dient U nog te wachten totdat uw domein naam geactiveerd is.


Om te beginnen ga naar: Beheerderspaneel => Overige => Beheer mailboxen

Dit brengt U op een pagina die U een lijst aanbiedt met emailboxen en doorverwijzingen die gebruikt worden op uw domein naam. Op dit moment, heeft U er 0! Let op, U kunt tot 10 e-mail boxen en doorverwijzingen naar uw forum aanmaken!

Vul dan het forumulier in:

Belangrijke notitie: de gekozen naam van de e-mail (e-mail) + wachtwoord zijn de herkennings identificatie voor uw e-mail box! Als U het wachtwoord vergeet van uw persoonlijke e-mail box, keer dan eenvoudig terug naar deze stap, bewerk de e-mail box en verander het wachtwoord. En bevestig:


Gefeliciteerd, uw e-mailbox is nu klaar voor gebruik! U ziet dit in de overzichts tabel die de lijst van e-mailboxen opsomt.


En zoals U kunt zien, uw tabel van statistieken van uw e-mail boxen toont: 1 / 10. Dit betekent dat U één e-mailbox heeft aangemaakt, en dat er nog 9 beschikbaar zijn!

2. Ik heb mijn persoonlijke e-mailbox aangemaakt. Hoe kom ik daar nu?

Niets is eenvoudiger! U gebruikt het webmail adres dat voor U beschikbaar is gemaakt bovenaan de pagina.

De identificatie pagina in uw account werkt als volgt:

Voer het e-mailadres + wachtwoord in en klik op de knop verbinden en voila…!



3. En doorverwijzingen, wat is dat? Hoe kan ik die maken?


Een doorverwijzend e-mail adres is een e-mail wiens inhoud automatisch doorverwezen wordt naar een ander adres  (Voorbeeld: alle e-mails die in de box naam@jouwdomein.com terechtkomen, zullen worden doorgestuurd naar de box : naam@yahoo.com).


Om dit mogelijk te maken, ga naar: Beheerderspaneel => Overige => Beheer mailboxen =>

Vul daar het formulier in: en bewaar/bevestig dat.


Gefeliciteerd, uw doorverwijzing is nu aangemaakt! U ziet dit in de overzichts tabel die de lijst van doorverwijzingen opsomt.


In dit geval, alle e-mails verzonden naar: email-van-mijn-forum@mijndomein.com worden automatisch doorgestuurd naar: mijn-email@yahoo.com en/of mijn-email@gmail.com


En zoals U kunt zien, uw tabel van statistieken van uw e-mail boxen toont: 1 / 10. Dit betekent dat U één doorverwijzing heeft aangemaakt, en dat er nog 9 beschikbaar zijn!


Notitie: Om een persoonlijke e-mailbox of doorverwijzing te verwijderen of bewerken, gebruik daarvoor eenvoudig de daarvoor aangewezen knop!
 Bekijk ook deze tutorial voor meer info:
Een persoonlijk domein mailbox maken voor uw forum






Laatst aangepast door Joost op ma 9 jul 2018 - 19:00; in totaal 1 keer bewerkt

Terug naar boven Terug naar beneden

Joost

Joost
Beheerder
Beheerder

Man
Berichten : 5751
Leeftijd : 32
Registratie : 31-08-07
Oprichter : Ja
Templates : Ja
CSS : Ja

1000 berichten of meer zijn als leuk gemarkeerd
Wanneer je 1000 of meer likes op je berichten krijgt
Lid sinds +15 jaar
U bent al meer dan 15 jaar lid
Medewerker award
Je verdient deze award als je medewerker bent van Actieforum
1000 berichten of meer gepost
Je hebt 1000 berichten of meer gepost
Feestdagen 2022
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Feestdagen 2023
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!

https://ondersteun.actieforum.com/



Joost is bedankt door de starter van dit topic.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum