Eigengemaakt youtubefilmke op forum
5 plaatsers
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Algemene problemen :: Algemene problemen Archief
Pagina 1 van 1• Deel
Eigengemaakt youtubefilmke op forum
Ik lees dat youtubefilmkes op uw forum zetten niet toegelaten zijn als je de auteursrechten niet hebt en dat ze enkel mogen bezichtigd worden. Maar geldt dit ook voor youtubefilmkes die je zelf gemaakt hebt (zowel muziek als tekst of beeld)? Ik heb thuis een keyboard staan dus kank zelf gecomponeerde muziek spele en daar wat dinge ivm mijn forum (waar niemand anders baat bij heeft omda te downe) bij zette zodat sommige saaie stukke aangenamer te lezen valle (vb forumregels )
Re: Eigengemaakt youtubefilmke op forum
Volgens mij is dit wel toegelaten, want de auteursrechten liggen dan namelijk bij jezelf. En Netlog gebruikt trouwens toch ook youtube filmpjes . Volgens mij is dit dus toegelaten.
Je kan natuurlijk ook nog veiliger spelen en het filmpje zelf hosten, via een simpel script kan je het filmpje dan weergeven op je forum en het is dan zelf gehost dus al zeker niets te maken met youtube.
Vriendelijke groeten, 4dark
Je kan natuurlijk ook nog veiliger spelen en het filmpje zelf hosten, via een simpel script kan je het filmpje dan weergeven op je forum en het is dan zelf gehost dus al zeker niets te maken met youtube.
Vriendelijke groeten, 4dark
Ikzelf zie niet waarom je geen youtube filmpjes op je forum mag zetten. Als die illegaal zouden zijn, dan was youtube dat zelf ook.
Het enige wat je zowieso doet met een youtube filmpje is het in feite "bezichtigen". Ik zie niet waarom je dan geen youtube filmpjes op je forum zou mogen zetten.
Het enige wat je zowieso doet met een youtube filmpje is het in feite "bezichtigen". Ik zie niet waarom je dan geen youtube filmpjes op je forum zou mogen zetten.
Frostbite- Mega Actief Forumlid
-
Leeftijd : 34
Registratie : 05-01-08 - 500 berichten of meer gepostJe hebt 500 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Lid sinds +15 jaarU bent al meer dan 15 jaar lidFeestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
ja eigenlijk, want anders zouden ze ook de codes niet naast enkel filmpje zetten
dus het is hoogstwaarschijnlijk toegelaten, zolang het maar binnen alle andere wetten blijft
dus geen filmpjes van EK enzo...
dus het is hoogstwaarschijnlijk toegelaten, zolang het maar binnen alle andere wetten blijft
dus geen filmpjes van EK enzo...
tja, die worden toch meteen geflagged door youtube ventjes die niks beter te doen hebben. >< das toch niet te geloven, die flaggen eff een filmpje dat niet eens de regels van youtube overtreed XD
anyway, er is inderdaad iets als "copyright violation", en dat is als iemand zoiets als bijvoorbeeld een film op youtube gaat zetten, dus een film die je eigelijk moet kopen. Dat is illegaal, maar youtube heeft daar regels tegen, en een stelletje ventjes die toch niks anders doen als filmpjes flaggen
anyway, er is inderdaad iets als "copyright violation", en dat is als iemand zoiets als bijvoorbeeld een film op youtube gaat zetten, dus een film die je eigelijk moet kopen. Dat is illegaal, maar youtube heeft daar regels tegen, en een stelletje ventjes die toch niks anders doen als filmpjes flaggen
Frostbite- Mega Actief Forumlid
-
Leeftijd : 34
Registratie : 05-01-08 - 500 berichten of meer gepostJe hebt 500 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Lid sinds +15 jaarU bent al meer dan 15 jaar lidFeestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Je mag de filmpjes op het forum zetten, want anders zou youtube wel niet accoort gaan dat er hier een button staat waarmee je youtube filmpjes zou kunnen plaatsen. youtube is er mee accoort gegaan dat er youtube filmpjes op het forum mogen staan.
Het is een beetje een grijs gebied. Het is namelijk verboden om auteursrechtelijk beschermd materiaal te verspreiden, maar technisch gezien vermenigvuldig jij door het "embedden" van YouTube-filmpjes (d.m.v. de code op de YouTube-site) het materiaal niet. Er wordt namelijk alleen verwezen naar de locatie waar het filmpje staat, in dit geval dus YouTube. De echte verspreider is degene die het filmpje op YouTube heeft gezet, of desnoods YouTube zelf. Het hangt er dus vanaf hoe de term "verspreiden" wordt geïnterpreteerd. Het is daardoor ook niet duidelijk of het embedden van YouTube-filmpjes strafbaar is of niet.
bLACKADDER- Mega Actief Forumlid
-
Registratie : 07-01-07 - Lid sinds +15 jaarU bent al meer dan 15 jaar lid500 berichten of meer gepostJe hebt 500 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Soortgelijke onderwerpen
» Verplaatsen van de data van mijn Actie-Forum.com forum naar een andere server
» Sneeuw wel op mijn test forum maar niet op het gewone forum
» Domein naam vorige forum meenemen naar huidige forum
» Mijn forum wordt doorgelinkt naar een ander forum
» Bestaand forum veranderen in nieuw forum
» Sneeuw wel op mijn test forum maar niet op het gewone forum
» Domein naam vorige forum meenemen naar huidige forum
» Mijn forum wordt doorgelinkt naar een ander forum
» Bestaand forum veranderen in nieuw forum
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Algemene problemen :: Algemene problemen Archief
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: