Extra invulvak bij registratie mogelijk?
3 plaatsers
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Algemene problemen :: Algemene problemen Archief
Pagina 1 van 1• Deel
Extra invulvak bij registratie mogelijk?
Beste mensen,
Ik heb een besloten forum. Bedoeld voor een beperkte groep mensen in een bepaalde wijk. Mensen kunnen zich via de gewone invulvakjes registreren of dmv associatie met hun Facebookaccount.
Is het ivm het tegengaan van misbruik van anonieme of fake-registraties mogelijk een verplicht extra invulvak te creeëren op de pagina (registratieinformatie) waar mensen zich willen registreren? Waar iets ingevuld moet worden met als doel een controlemogelijkheid voor de beheerder?
Ik heb een besloten forum. Bedoeld voor een beperkte groep mensen in een bepaalde wijk. Mensen kunnen zich via de gewone invulvakjes registreren of dmv associatie met hun Facebookaccount.
Is het ivm het tegengaan van misbruik van anonieme of fake-registraties mogelijk een verplicht extra invulvak te creeëren op de pagina (registratieinformatie) waar mensen zich willen registreren? Waar iets ingevuld moet worden met als doel een controlemogelijkheid voor de beheerder?
Harry Linde- Nieuw Forumlid
-
Registratie : 20-09-16
Oprichter : Ja
Templates : Nee
CSS : Nee - Lid sinds +5 jaarU bent al meer dan 5 jaar lid200 berichten of meer gepostJe hebt 200 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Re: Extra invulvak bij registratie mogelijk?
Je kunt het activeren veranderen.
Want als jij de leden die zich registeren activeert.
Keur jij ze goed zonder jou goedkeuring komt er geen ''lid'' binnen op je forum.
Keur jij ze goed zonder jou goedkeuring komt er geen ''lid'' binnen op je forum.
Forum Tools | Tutorials | Stijl aanvraag | Forumpromotie goedkeuring | Wachtwoord vergeten?
Geen ondersteuning via PM | Ondersteuningsvraag opgelost? Markeer je topic dan met het icoon
Liesbeth*- Globaal Moderator
-
Leeftijd : 70
Registratie : 13-06-13
Templates : Ja
CSS : Ja - Medewerker awardJe verdient deze award als je medewerker bent van Actieforum1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lidFeestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!1000 berichten of meer zijn als leuk gemarkeerdWanneer je 1000 of meer likes op je berichten krijgt
Bedankt voor jouw antwoord, maar het beantwoordt mijn vraag niet.Liesbeth* schreef:Je kunt het activeren veranderen.
Bovendien heb ik eigen activatie al ingesteld.
Ik heb goede redenen daar een extra verplicht invulvak nodig te hebben.
-
CSS : Nee - Lid sinds +5 jaarU bent al meer dan 5 jaar lid200 berichten of meer gepostJe hebt 200 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Daar is geen standaard functie voor jammer genoeg.
Ik kan wel iets schrijven in javascript dat iets soortgelijk doet. Maar dat betekend dat wanneer iemand javascript af heeft staan of uitschakelt er zo voorbij kan.
Laat maar iets weten of je wilt dat ik iets maak.
Ik kan wel iets schrijven in javascript dat iets soortgelijk doet. Maar dat betekend dat wanneer iemand javascript af heeft staan of uitschakelt er zo voorbij kan.
Laat maar iets weten of je wilt dat ik iets maak.
10spetter10- Superactief Forumlid
-
Leeftijd : 27
Registratie : 08-07-12
CSS : Ja - Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lid1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Aanvulling 18:37 uur: gebeurt het veel dat mensen Javascript uit hebben staan? Zoja, dan zou het te weinig voldoen aan waterdichtheid, lijkt mij.
Bedankt voor jouw reactie, 10 spetter10.
Dat zou heel fijn zijn! Wat goed!
Als ik weet hoe ik dat vervolgens kan incorporeren in het forum?
Of moet jij er dan zelf bij, wat natuurlijk wel kan.
Moet ik je hierover een PB sturen met hoe en wat?
Dat wil ik ook liever vanwege de privacy, OK?
Bedankt voor jouw reactie, 10 spetter10.
Dat zou heel fijn zijn! Wat goed!
Als ik weet hoe ik dat vervolgens kan incorporeren in het forum?
Of moet jij er dan zelf bij, wat natuurlijk wel kan.
Moet ik je hierover een PB sturen met hoe en wat?
Dat wil ik ook liever vanwege de privacy, OK?
-
Het incorporeren in je forum zal mogelijk zijn om zelf te doen.
Ik zou wel graag weten hoe je gaat testen of het bewoners van je wijk zijn. Wou je een vraag stellen met een uniek antwoord dat alleen bewoners kennen, bv de naam van een standbeeld dat er staat? Je zegt maar. Je mag op deze post antwoorden via pb, dat is geen probleem voor mij.
Ik zou wel graag weten hoe je gaat testen of het bewoners van je wijk zijn. Wou je een vraag stellen met een uniek antwoord dat alleen bewoners kennen, bv de naam van een standbeeld dat er staat? Je zegt maar. Je mag op deze post antwoorden via pb, dat is geen probleem voor mij.
-
CSS : Ja - Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lid1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Of het helpt??
Deze vorm van Captcha is ook gemakkelijk.
Tegenwoordig even googlen en je weet het antwoord.
Toen ik nog een eigen domein had met deze vorm duurde het 3 weken en alles was weer vol met aanmeldingen.
Een forum dat geheim is ook voor zoekmachines ben je redelijk veilig voor spammers.
Deze vorm van Captcha is ook gemakkelijk.
Tegenwoordig even googlen en je weet het antwoord.
Toen ik nog een eigen domein had met deze vorm duurde het 3 weken en alles was weer vol met aanmeldingen.
Een forum dat geheim is ook voor zoekmachines ben je redelijk veilig voor spammers.
Forum Tools | Tutorials | Stijl aanvraag | Forumpromotie goedkeuring | Wachtwoord vergeten?
Geen ondersteuning via PM | Ondersteuningsvraag opgelost? Markeer je topic dan met het icoon
Liesbeth*- Globaal Moderator
-
Leeftijd : 70
Registratie : 13-06-13
CSS : Ja - Medewerker awardJe verdient deze award als je medewerker bent van Actieforum1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lidFeestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!1000 berichten of meer zijn als leuk gemarkeerdWanneer je 1000 of meer likes op je berichten krijgt
Via een Pb heb ik de oplossing aangedragen gekregen van 10spetter10:
Hieronder heb ik een stap-voor-stap uitleg die je misschien kan helpen.
Ga naar het tabblad 'Profiel' in je beheerderspaneel, je vindt dit onder Beheerderspaneel>Gebruikers & groepen>Gebruikers>Profielen.
Hier creëer je een nieuw veld door op het groene kruisje rechts onderaan de tabel te klikken.
Je krijgt nu een nieuwe pagina waar je jouw eigen profielveld kan creëren, ik zet even snel alle opties neer en dan geef ik een voorbeeld.
•Type : soorten velden: tekstregel, tekst, afbeeldingenlijst ... (voor jouw doel voldoet tekstveld)
•Naam : de naam voor je veld
•Beschrijving : een eventuele beschrijving over het veld
•Url icon : een link naar een eventueel icoon dat bij je veld past
•Verplicht : het al dan niet verplichten dit veld in te vullen bij registratie
•Display : keuze mogelijkheden waar dit veld zichtbaar is (of onzichtbaar)
•Display type : hoe het veld getoond moet worden (tekst voldoet)
•Who can modify the profile field value : wie dit veld kan aanpassen (beheerder kan de velden altijd aanpassen)
•Display this field for users that are at least : keuze wie dit veld kan zien
•Separator : de methode waarop het veld van de andere gescheiden wordt in het mini-profiel naast een post
Voorbeeld:
Druk op 'verzenden' rechtsonder om het nieuwe veld toe te voegen.
Wanneer een nieuw lid zich registreert krijg je een mail. Als je dan naar je beheerderspaneel gaat en de info van dit account opvraagt kan je kijken naar het nieuw gecreëerde veld en dit volgens jouw werkwijze controleren. Wanneer de informatie in dat veld klopt kan je het account activeren door onderaan de pagina de status van de gebruiker op actief te zetten.
NB: de tekst heb ik om persoonlijke redenen ietsje aangepast. Bedankt 10spetter10!
Hieronder heb ik een stap-voor-stap uitleg die je misschien kan helpen.
Ga naar het tabblad 'Profiel' in je beheerderspaneel, je vindt dit onder Beheerderspaneel>Gebruikers & groepen>Gebruikers>Profielen.
Hier creëer je een nieuw veld door op het groene kruisje rechts onderaan de tabel te klikken.
Je krijgt nu een nieuwe pagina waar je jouw eigen profielveld kan creëren, ik zet even snel alle opties neer en dan geef ik een voorbeeld.
•Type : soorten velden: tekstregel, tekst, afbeeldingenlijst ... (voor jouw doel voldoet tekstveld)
•Naam : de naam voor je veld
•Beschrijving : een eventuele beschrijving over het veld
•Url icon : een link naar een eventueel icoon dat bij je veld past
•Verplicht : het al dan niet verplichten dit veld in te vullen bij registratie
•Display : keuze mogelijkheden waar dit veld zichtbaar is (of onzichtbaar)
•Display type : hoe het veld getoond moet worden (tekst voldoet)
•Who can modify the profile field value : wie dit veld kan aanpassen (beheerder kan de velden altijd aanpassen)
•Display this field for users that are at least : keuze wie dit veld kan zien
•Separator : de methode waarop het veld van de andere gescheiden wordt in het mini-profiel naast een post
Voorbeeld:
Druk op 'verzenden' rechtsonder om het nieuwe veld toe te voegen.
Wanneer een nieuw lid zich registreert krijg je een mail. Als je dan naar je beheerderspaneel gaat en de info van dit account opvraagt kan je kijken naar het nieuw gecreëerde veld en dit volgens jouw werkwijze controleren. Wanneer de informatie in dat veld klopt kan je het account activeren door onderaan de pagina de status van de gebruiker op actief te zetten.
NB: de tekst heb ik om persoonlijke redenen ietsje aangepast. Bedankt 10spetter10!
-
Bedankt dat je hier ook even de oplossing postte. Ik sluit dit topic nu omdat het opgelost is.
.. | Ondersteunings Vraag opgelost en gesloten. |
-
Soortgelijke onderwerpen
» Extra "enter" in de tekst
» Extra opties maken?
» Geen links en pictures meer mogelijk?
» Extra servers
» Forum oprichten niet mogelijk
» Extra opties maken?
» Geen links en pictures meer mogelijk?
» Extra servers
» Forum oprichten niet mogelijk
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Algemene problemen :: Algemene problemen Archief
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: