Nederlands Ondersteuningsforum :
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Karaktersheet-fields in block en mini-avatar

2 plaatsers

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden

Opgeloste Topic Karaktersheet-fields in block en mini-avatar

Bericht van Saffie za 26 maa 2016 - 13:57

Hallo,

Op ons forum storen we ons een beetje aan de hele rits aan informatie onder de avatar. De naam, het aantal berichten en het rangplaatje onder en boven de avatar - eigenlijk alles van de profile-field - kan blijven staan, maar we proberen de {postrow.displayed.POSTER_RPG} in een hover in de avatar te zetten. Dit lukt, alleen met het stylen en het juist neerzetten en linken van codes in de templates en css lopen we vast. De drie fields in de karakter-sheet die je optioneel zichtbaar kunt maken op profielen en berichten willen we onder elkaar in aparte blocks te zetten in de avatar hover. Ik heb dit geprobeerd door de volgende code om de {postrow.displayed.POSTER_RPG} heen te zetten:
Code:
<div style="display:block; background-color: #AAAAAA; width: 130px; font-family:trajan pro; letter-spacing: 1px; font-size:9px; font-weight:lighter; font-style:uppercase; border-bottom: solid 4px #000000;"></div>
Maar zoals je ziet neemt hij dan heel de RPG field content in een block element. Ik denk dat ik ergens bepaalde tags of iets dergelijks moet gebruiken om de lines te breaken of dat er iets moet worden aangepast in de templates van de rpg sheets, maar heb geen idee wat.
Karaktersheet-fields in block en mini-avatar H86c3Vr
Verder stuiten we ook op problemen met de mini-avatar in de hover. Hiervoor is een class aangemaakt, maar tot zover ons kunnen, want we weten niet hoe we het zo kunnen instellen dat er standaard voor iedereen een 100x100 default placeholder-image komt te staan die leden zelf op hun profiel kunnen vervangen door een eigen plaatje voor hun personage - we kunnen het plaatje wel veranderen in de css, maar dan slaat dat op alle accounts en neemt dat de mogelijkheid weg voor iedereen om een ander plaatje in te stellen. Tenzij dat handmatig voor iedereen zou gebeuren, maar ik denk niet echt dat dat een gangbare optie is met een ledenaantal van over de duizend.
Op een testforum heb ik het zo gedaan dat de mini-avatar een optie op je profiel is om in te vullen, een link voor de afbeelding, net als bij de avatar zelf. Het probleem is dan dat het natuurlijk onder de avatar komt te staan, bij de rest van de profielinformatie, en niet bij de karakter-sheet in de avatar hover. Het eenvoudigste zou dan zijn om daar op de een of andere manier een karakter-sheet field van te maken, maar voor zo'n field heb je alleen de optie voor een text field, een choice list, een health bar en dergelijke. Tenzij hier andere alternatieven voor zijn. Het zou fijn zijn als we hier wat hulp bij krijgen! c:


Laatst aangepast door Saffie op di 29 maa 2016 - 19:01; in totaal 1 keer bewerkt

Terug naar boven Terug naar beneden

Saffie

Saffie
Nieuw Forumlid

Man
Berichten : 41
Registratie : 01-04-11
Oprichter : Nee
Templates : Ja
CSS : Ja

Lid sinds +10 jaar
U bent al meer dan 10 jaar lid
200 berichten of meer gepost
Je hebt 200 berichten of meer gepost
Feestdagen 2022
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Feestdagen 2023
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!

http://staracademy.forumtwilight.com/



Saffie is bedankt door de starter van dit topic.

Opgeloste Topic Re: Karaktersheet-fields in block en mini-avatar

Bericht van Saffie di 29 maa 2016 - 19:01

//BUMP//

Terug naar boven Terug naar beneden

Saffie

Saffie
Nieuw Forumlid

Man
Berichten : 41
Registratie : 01-04-11
Oprichter : Nee
Templates : Ja
CSS : Ja

Lid sinds +10 jaar
U bent al meer dan 10 jaar lid
200 berichten of meer gepost
Je hebt 200 berichten of meer gepost
Feestdagen 2022
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Feestdagen 2023
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!

http://staracademy.forumtwilight.com/



Saffie is bedankt door de starter van dit topic.

Opgeloste Topic Re: Karaktersheet-fields in block en mini-avatar

Bericht van 10spetter10 vr 1 apr 2016 - 10:14

Hoi,

Eerst en vooral sorry voor het wachten. Ik was een aantal dagen weg van huis zonder computer/internet.


  • Voor je eerste vraag zou ik het even willen op helderen voor ik begin met het uitwerken.

    Je wilt elk rpg veld in een nieuwe blok hebben (zie voorbeeld). Wil je ook dat de link 'Character sheet' blijft bestaan, of zou je die ook liever weg willen?

    Spoiler:

  • Ik heb zelf ook al eens een tijdje zitten prutsen met die mini-avatar, maar ik had toen uiteindelijk toch gekozen om dit via de profielopties te doen ipv de rpg lijst. Ik wil wel eens terug kijken of ik misschien een andere manier vind om dit te doen met javascript maar dan zou ik ook graag weten hoe het precies zit met die blokken. Het ene kan namelijk het andere heel wat makkelijker maken.

Terug naar boven Terug naar beneden

10spetter10

10spetter10
Superactief Forumlid

Man
Berichten : 1222
Leeftijd : 27
Registratie : 08-07-12
Oprichter : Ja
Templates : Ja
CSS : Ja

Lid sinds +10 jaar
U bent al meer dan 10 jaar lid
1000 berichten of meer gepost
Je hebt 1000 berichten of meer gepost
Feestdagen 2022
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Oud Actieforum Medewerker
Deze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.
Feestdagen 2023
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!




10spetter10 is bedankt door de starter van dit topic.

Opgeloste Topic Re: Karaktersheet-fields in block en mini-avatar

Bericht van Saffie zo 17 apr 2016 - 19:17

Geen probleem!

Ik zou graag de link naar de character sheet boven de rpg fields weg willen hebben, oui. Als het mogelijk is zou ik de rpg sheet op een profiel zelf wel willen houden, maar ik denk niet dat dat verder gaat botsen als je die link weg zou halen? Ik heb nu alleen een klein issue; ik kan niet meer op mijn testforum en dus ook niet meer bij de codes (zoals de aparte class die is aangemaakt voor de mini-avatar, die ben ik nu kwijt omdat ik die dingen niet uit mijn hoofd weet). Nou ja, ik kan wel op de index komen, maar verder krijg ik een error als ik probeer in te loggen of op verscheidende links klik. Er verschijnt dan 127.0.0.1/ in de adresbalk en ik krijg de volgende error:
Spoiler:
Dit heb ik voorheen nooit gehad.

Terug naar boven Terug naar beneden

Saffie

Saffie
Nieuw Forumlid

Man
Berichten : 41
Registratie : 01-04-11
Oprichter : Nee
Templates : Ja
CSS : Ja

Lid sinds +10 jaar
U bent al meer dan 10 jaar lid
200 berichten of meer gepost
Je hebt 200 berichten of meer gepost
Feestdagen 2022
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Feestdagen 2023
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!

http://staracademy.forumtwilight.com/



Saffie is bedankt door de starter van dit topic.

Opgeloste Topic Re: Karaktersheet-fields in block en mini-avatar

Bericht van 10spetter10 do 21 apr 2016 - 18:53

Hoi,

Ik zal hier komende dagen eens tijd van maken om hier verder aan te werken. Nu ik meer info heb kan ik wat gerichter knutselen. Wink

Heb je nog altijd dat login probleem? Als het zo zou zijn mag je me een pm sturen met je de url naar je testforum. Dan zal ik dit probleem eens melden bij het hoofdbureau.

Terug naar boven Terug naar beneden

10spetter10

10spetter10
Superactief Forumlid

Man
Berichten : 1222
Leeftijd : 27
Registratie : 08-07-12
Oprichter : Ja
Templates : Ja
CSS : Ja

Lid sinds +10 jaar
U bent al meer dan 10 jaar lid
1000 berichten of meer gepost
Je hebt 1000 berichten of meer gepost
Feestdagen 2022
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Oud Actieforum Medewerker
Deze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.
Feestdagen 2023
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!




10spetter10 is bedankt door de starter van dit topic.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum