Background
2 plaatsers
Pagina 1 van 1• Deel
Background
Hoi iedereen,
Ik weet niet of het hier moet maar als ik een afbeelding als achtergrond instel
verdubbelt het zicht in 4 of meer. Terwijl andere mensen het over heel het forum
zien. Weten jullie hoe ik dit kan repareren want dit is vrij irritant.
Ik weet niet of het hier moet maar als ik een afbeelding als achtergrond instel
verdubbelt het zicht in 4 of meer. Terwijl andere mensen het over heel het forum
zien. Weten jullie hoe ik dit kan repareren want dit is vrij irritant.
Gideon.- Actief Forumlid
-
Leeftijd : 27
Registratie : 16-06-13
Oprichter : Ja
Templates : Ja
CSS : Ja - 200 berichten of meer gepostJe hebt 200 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lidFeestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Re: Background
Ik stel meestal mijn achtergrond in met css. Ik vind het nu eenmaal makkelijker om mee te werken. Hiervoor gebruik ik:
position fixed zorgt ervoor dat hij niet mee scrollt.
left, right, bottom, top zorgt dat hij heel het scherm vult.
background-size cover zorgt dat de afbeelding wordt uitgerokken dat het scherm gevuld is. Hierdoor kan het wel zijn dat je afbeelding helemaal misvormd wordt wanneer je met een ander scherm kijkt.
En z-index -1 zorgt dat het achter al de andere elementen staat.
Ik verzet dit topic ook even naar de sectie 'het uiterlijk van je forum beheren'.
- Code:
position: fixed;
top: 0;
right: 0;
bottom: 0;
left: 0;
background: url(http://i.imgur.com/hsv4xxT.jpg) no-repeat center;
-webkit-background-size: cover;
-moz-background-size: cover;
-o-background-size: cover;
background-size: cover;
z-index: -1;
position fixed zorgt ervoor dat hij niet mee scrollt.
left, right, bottom, top zorgt dat hij heel het scherm vult.
background-size cover zorgt dat de afbeelding wordt uitgerokken dat het scherm gevuld is. Hierdoor kan het wel zijn dat je afbeelding helemaal misvormd wordt wanneer je met een ander scherm kijkt.
En z-index -1 zorgt dat het achter al de andere elementen staat.
Ik verzet dit topic ook even naar de sectie 'het uiterlijk van je forum beheren'.
Verplaatst naar 'Het uiterlijk van je forum beheren' |
10spetter10- Superactief Forumlid
-
Registratie : 08-07-12
CSS : Ja - Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lid1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Dankje maar dit is niet wat ik wou, ik bedoel waarom andere mensen het zo zien en ik niet?
Gideon.- Actief Forumlid
-
CSS : Ja - 200 berichten of meer gepostJe hebt 200 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lidFeestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Het heeft voornamelijk te maken met de scherm grootte en resolutie.
Als je een afbeelding van bv: 800*600 hebt dan is je volledig scherm gevuld als je een scherm hebt van die grootte (dus 800*600). Maar als je dan een scherm hebt van 1280*1024 wordt je afbeelding herhaald tot het scherm vol is, dus dan krijg je die lelijke lijnen waar de afbeeldingen elkaar raken.
Als je een afbeelding van bv: 800*600 hebt dan is je volledig scherm gevuld als je een scherm hebt van die grootte (dus 800*600). Maar als je dan een scherm hebt van 1280*1024 wordt je afbeelding herhaald tot het scherm vol is, dus dan krijg je die lelijke lijnen waar de afbeeldingen elkaar raken.
-
CSS : Ja - Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lid1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Ja ik weet, maar ik heb nu een afbeelding als achtergrond ingesteld, ik zie het dubbel enz en andere mensen niet. Als je een afbeelding nodig hebt?
Gideon.- Actief Forumlid
-
Uuh, waarom sommige mensen 2 aan elkaar geplakte afbeeldingen zien heb ik in de vorige post geschreven, hoe je het kan vermijden is door gewoon een extra css aan je body mee te geven:
Als je iets anders bedoelde, sorry maar dan snap ik het niet
- Code:
body{
-webkit-background-size: cover;
-moz-background-size: cover;
-o-background-size: cover;
background-size: cover;
}
Als je iets anders bedoelde, sorry maar dan snap ik het niet
-
Dus kijk. Ik geef een Voorbeeld: Ik heb net een forum gemaakt en ik installeer een afbeelding. Als ik dan mijn pagine refresh zie ik de afbeelding 4 maal. Maar als iemand anders de forum bezoekt ziet hij de afbeelding volledig. Het is al ingesteld maar bij mijn PC kan ik het niet zien. Dit is wat ik wil fixen. Hopelijk begrijp je me nu
Gideon.- Actief Forumlid
-
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: