Nederlands Ondersteuningsforum :
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beheer uw opslagruimte

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden

Tutorial Beheer uw opslagruimte

Bericht van Joost vr 27 apr 2018 - 20:08

Beheer uw opslagruimte


Introductie


De opslag ruimte is een toegevoegde en optionele ruimte welke U in staat stelt om uw berichtbijlagen en foto's van uw forum galerij. op te slaan  Dit is niet de opslagplaats voor de berichten en data van uw forum. Inderdaad, die opslagruimte is ongelimiteerd.

De opslag ruimte is te gebruiken voor 2 dingen:


Wanneer U uw forum aanmaakt biedt Actieforum U reeds 20MB gratis opslagruimte, als onderdeel van het Gratis pakket (nogmaals, Er is geen link tussen deze opslagruimte en de algemene opslagruimte van uw forum (voor Onderwerpen, Persoonlijke berichten, Leden etc... " deze is ongelimiteerd).
Dan kunt U uw opslagruimte beheren naar wens, bijvoorbeeld: 15MB voor bijlagen en 5MB voor de galerij.
U kunt deze 20MB verdelen tussen beide onderdelen. Het spreekt voor zichzelf dat als U 20MB ruimte toewijst aan de Bijlagen er 0MB ruimte overblijft voor de galerij.

Opslagruimte locatie


Ga naar: Beheerderspaneel > Overige > Opslag > Beheer

Belangrijk: opslag beheer is alleen beschikbaar als bijlagen zijn toegestaan op het forum!

Als U het gratis pakket heeft, kunt U de 20 MB verdelen tussen de twee mogelijkheden. Het spreekt voor zichzelf dat als U 20MB ruimte toewijst aan de Bijlagen er 0MB ruimte overblijft voor de galerij.
Voorbeeld:

Beheer uw opslagruimte Opslag10
Wanneer een gebruiker dan probeert een afbeelding naar de galerij te sturen, krijgt hij de volgende mededeling te zien::
De totale grootte van het foto album overschrijdt de toegestane limiet. U kunt geen afbeeldingen meer plaatsen.

Verhoog uw opslagruimte

Heeft U het gratis of het geavanceerd pakket, dan kan alleen een pakket upgrade U de mogelijkheid bieden om uw opslagruimte te verhogen. Heeft U het premium pakket, dan kunt U de opslagruimte die bij het pakket behoort verhogen.

Pakket upgrade

ga naar: Beheerderspaneel > Overige > Credits beheer >Actieforum pakketten


Om uw opslagruimte te verhogen, dient U te upgraden naar het Beheer uw opslagruimte Geavan14 of Beheer uw opslagruimte Premiu12 pakket :



Beheer uw opslagruimte Storag10


De geldigheisduur van de bij het geavanceerd of het premium pakket behorende opslagruimte is dezelfde als die van uw pakket (jaarlijks of maandelijks). Als het pakket is hernieuwd, wordt de geldigheidsduur van de complete opslagruimte mee hernieuwd. Als het pakket 'verloopt' zonder hernieuwing, verloopt tevens de geldigheidsduur van de toegevoegde opslagruimte.

Alhoewel, Actieforum verwijderd geen reeds gepubliceerde bestanden, zelfs niet nadat de geldigheids duur van de opslagruimte is verlopen. Deze bestanden blijven beschikbaar voor consultatie, maar U zult niet in staat zijn om er meer aan toe te voegen als U niet opnieuw een upgrade pakket aanschaft waarbij dat wel mogelijk is. Bedenk dat U wel verantwoordelijk bent voor de gebruikte ruimte welke dus automatisch wordt afgetrokken na aanschaf en activatie van een nieuw upgrade pakket. Voor meer informatie over de pakketten, lees a.u.b. deze tutorial.

Voorbeeld:
Een forum dat het Geavanceerd pakket heeft aangeschaft, heeft 500 MB opslag ruimte. als hij er 300 MB van gebruikt, en de pakket geldigheidsduur laat verlopen zonder te hernieuwen, gaat de opslag ruimte van het forum automatisch terug naar de  20 MB (standaard ruimte van het gratis pakket). Maar, Actieforum bewaart de 300 MB aan bestanden, die blijven beschikbaar zonder interruptie. Komt dit forum ooit terug in een Geavanceerd pakket, dan heeft het 500 MB ruimte, maar slechts 200 MB zullen beschikbaar zijn omdat 300 MB reeds is gebruikt.

Verhoog opslag ruimte in het premium pakket

Het premium pakket biedt 2 GB opslag ruimte. Als deze ruimte niet genoeg is, maar alleen als onderdeel van het Beheer uw opslagruimte 312592876 pakket, kunt U die opslag ruimte handmatig verhogen, voor een geldigheidsduur die U wilt.


Ga naar: Beheerderspaneel > Overige > Credits beheer > Credits uitgeven >

Klik op de Opslag optie:


Beheer uw opslagruimte Credit13



U kunt de sliders slepen van 1GB tot 10GB om meer opslagruimte te kiezen, voor een periode van 1 tot 24 maanden (Als dit niet het geval is, komt dit omdat U reeds eerder uw opslagruimte heeft vergroot, zie hieronder).


Beheer uw opslagruimte Storag13


De toegevoegde aangeschafte opslagruimte komt bovenop de 2 GB die reeds in het Premium pakket aanwezig is:


Beheer uw opslagruimte Storag11


  • U kunt dit proces verschillende malen herhalen, bijvoorbeeld, het aanschaffen van 3 GB extra op één dag, dan 2 GB extra op een latere datum om uiteindelijk 5 GB te verkrijgen.



  • Let er a.u.b. op dat als U reeds eerder extra opslagruimte heeft aangekocht, U dit alleen opnieuw kunt doen voor minimaal de resterende geldigheidsduur van de eerste aankoop van extra opslagruimte (Als U 1GB extra had aangeschaft voor 6 maanden, dat op de dag dat U opnieuw extra opslagruimte aankoopt, de eerste aankoop nog 3 maanden geldigheidsduur heeft, uw nieuwe aankoop kan dan alleen gedaan worden voor minimaal 3 maanden). Als U reeds extra opslagruimte heeft aangekocht voor een periode van 24 maanden, kunt U niet langer extra geldigheidsduur aankopen, U kunt dan alleen nog extra opslagruimte aanschaffen.

    Voorbeeld:
    1. 1 Januari 2018: aankoop van  5GB extra opslagruimte met een geldigheidsduur van 6 maanden
    2. 1 Maart 2018: weer een aankoop van extra opslagruimte van 10 GB met een geldigheidsduur van 10 maanden (de minimale duratie voor deze 2e aankoop 4 maanden is, welke gelijk staat aan de resterende geldigheidsduur van de 1e aankoop van extra opslagruimte).

    Deze 2e aankoop biedt me een totaal aan extra ruimte van 15 GB voor een totale geldigheidsduur van 10 maanden. Daarom zal de prijs van de 2e aankoop corresponderen met de prijs van een aankoop van extra opslagruimte van 10GB voor 10 maanden + de uitbreiding van de extra 5GB voor 4 maanden meer.
  • Eeen aantal dagen voordat de geldigheidsduur van de extra opslagruimte verloopt, verschijnt er een waarschuwing in uw beheerderspaneel zodat U op die op tijd kunt vernieuwen, indien gewenst.

    Voorbeeld:


    Beheer uw opslagruimte Storag16
  • Als de geldigheidsduur verlopen is, zullen alle bestanden die reeds geupload zijn naar het forum behouden en beschikbaar blijven (die worden nooit verwijderd, zelfs niet als de geldigheidsduur niet wordt hernieuwd!). Echter, de ruimte die deze bestanden hebben ingenomen blijft bezet, dus als U op een latere datum weer extra ruimte wilt aanschaffen, zal die reeds ingenomen ruimte mede in beschouwing worden genomen.

    Voorbeeld:
    Als ik 5 GB koop, als toevoeging aan de 2 GB die reeds in het the premium pakket aanwezig zijn en ik publiceer 4GB aan bestanden op mijn forum, zal na de geldigheidsduur van de extra opslagruimte, mijn forumterugvallen naar de 2 GB die standaard in dat pakket zitten. En sinds ik reeds 4 GB aan ruimte van de 2 GB die beschikbaar is voor me heb gebruikt, kan ik niet langer bestanden uploaden. Als ik opnieuw extra opslagruimte wil aankopen dan moet ik er ekening mee houden dat de reeds ingenomen extra ruimte afgetrokken zal worden van de nieuwe aangekochte ruimte. Zou ik 2 GB extra aankopen, dan is de realiteit dat ik nog steeds geen bestanden kan uploaden, omdat deze nieuwe aankoop de balans alleen maar weer terugbrengt naar 0 (2 GB beschikbaar in het pakket + 2 GB extra aangekocht = 4 GB, welke correspondeerd met de reeds in gebruik genomen opslagruimte). Daarom moet ik dan minimaal 3 GB extra aanschaffenom 1 GB tot mijn beschikking te hebben.


Beheer uw opslagruimte Storag12




Laatst aangepast door Joost op ma 9 jul 2018 - 19:01; in totaal 2 keer bewerkt

Terug naar boven Terug naar beneden

Joost

Joost
Beheerder
Beheerder

Man
Berichten : 5764
Leeftijd : 32
Registratie : 31-08-07
Oprichter : Ja
Templates : Ja
CSS : Ja

1000 berichten of meer zijn als leuk gemarkeerd
Wanneer je 1000 of meer likes op je berichten krijgt
Lid sinds +15 jaar
U bent al meer dan 15 jaar lid
Medewerker award
Je verdient deze award als je medewerker bent van Actieforum
1000 berichten of meer gepost
Je hebt 1000 berichten of meer gepost
Feestdagen 2022
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Feestdagen 2023
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!

https://ondersteun.actieforum.com/



Joost is bedankt door de starter van dit topic.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum