Ik heb vandaag een volledige restore uitgevoerd van mijn forum (backup datum 7 Januari) als test en dat is gelukt. Je moet wel heel even geduld hebben, maar zelfs de laatste posts van 9 Januari laat kwamen mee uiteindelijk.
De restore van de full backup duurde ongeveer 1 minuut. Ik heb met een tool gezien dat mijn website bijna 5 Mb groot is.
De restore van de laatste posts daarna duurde nog ongeveer 3 minuten.
Ik heb wel de wijzigingen in JS en CSS en een forum wat ik er bij had geplaatst van positie moeten wijzigen, maarja dat waren de wijzigingen van de laatste 12 uur of zo.
LET OP! Na de restore is de admins groep leeg. Je zult zelf, als eigenaar(!) de admins weer aan de groep moeten toevoegen. Kijk goed de andere groepslidmaatschappen na, want bij mij waren ook de chat moderators 'verdwenen'.
Binnen 10 minuten totaal was ik klaar.
Samantha.
TIP1: Ik houd voor mijzelf een change log bij met de laatste wijzigingen en de laatste CSS en JS in een topic op een afgeschermd deel op mijn website waar alleen beheerders bij kunnen en lokaal op mijn laptop. Misschien is dit een advies voor jullie? Ik heb mijzelf dit geleerd toen ik zelf admin was op andere websites en mijn eigen 1e website. Zo kun je heel erg snel alles weer terugzetten!
TIP2:In de JS titels heb ik staan of een JS aan of uit staat en waar deze actief zou moeten zijn of is, bijvoorbeeld alleen op de homepage. Zo weet ik altijd wat er geactiveerd is en waar zonder in de JS zelf te gaan.
Voorbeeld:
http://prntscr.com/5qstwgTIP3:Mijn CSS heb ik verdeeld in 3 blokken:
- Forum configuratie
- Topics en posts configuratie
- Chatbox configuratie
In elk blok is de CSS beschreven wat het doet zodat ik heel snel problemen kan opsporen.
Voorbeeld:
- Code:
/*****************************************************************/
/**** F O R U M L A Y O U T A N D S E T T I N G S *************/
/*****************************************************************/
/**** HIDE TOP RIGHT SEARCH BAR AND WIDGETS IN GUEST VIEW ********/
p.nomargin{display:none;}
/**** END HIDE TOP RIGHT SEARCH BAR AND WIDGETS IN GUEST VIEW ****/
/**** HIDE STATISTICS ********************************************/
#page-body p.page-bottom {margin: 0;display: none;}
/**** END HIDE STATISTICS ****************************************/
....