footer
4 plaatsers
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Script- en codeproblemen :: Script- en codeproblemen Archief
Pagina 1 van 1• Deel
footer
hallo ik heb een footer afbeelding gemaakt en deze in de footer gezet maar de links krijg ik niet in de footer . nu is dit niet zo'n ramp.
maar krijg het gewoon niet voor mekaar heb al codes gebruit als centre , contener ook krijg ik hem niet iets lager.
als ik er wat aan veranderd staat hij of niet meer mooi in de miden of de letters / links woorden groot . is het wel mogelijk wat ik will of hoort het zo als het nu zit .
mijn forum is te vinden op adres: http://louis-piraten-hits.yourforum4u.com/
mechien kan er is iemand na kijken .bij voorbaat dankt ,
Vriendelijke groet Louis
maar krijg het gewoon niet voor mekaar heb al codes gebruit als centre , contener ook krijg ik hem niet iets lager.
als ik er wat aan veranderd staat hij of niet meer mooi in de miden of de letters / links woorden groot . is het wel mogelijk wat ik will of hoort het zo als het nu zit .
mijn forum is te vinden op adres: http://louis-piraten-hits.yourforum4u.com/
mechien kan er is iemand na kijken .bij voorbaat dankt ,
Vriendelijke groet Louis
Re: footer
Wat voor links wil je in de footer hebben? En wil je de links in de afbeelding hebben of er boven/onder? Graag iets specifieker zijn, dan kan ik je wat beter van dienst zijn (:
CCDragon- Actief Forumlid
-
Leeftijd : 31
Registratie : 24-12-12
Oprichter : Ja
Templates : Ja
CSS : Ja - Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lid200 berichten of meer gepostJe hebt 200 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Ik wil gewoom de standaard links die er horen te staan in de footer . hoe je links aan maak weet ik wel . maar die komen er onder te staan en wil ze door de footer heen zo als het hoord .gr louis
Volgens mij is dit goed te doen alleen krijg je wanneer je de links naar boven schuift je achtergrondafbeelding te zien. Om dit te vermijden moet je deze uitschakelen en een andere achtergrondkleur instellen. Daarna kan je de links gewoon verschuiven door middel van css.
- Transparante achtergrond instellen:
[beheerderspaneel][pijl]Display[pijl]Plaatjes en kleuren[pijl]Plaatjes beheren[/beheerderspaneel]
Hier verander je de afbeelding van 'background picture (page' door: https://2img.net/i/fa/empty.gif
Als je op de link zou klikken zie je precies niets, dit komt omdat heel de afbeelding doorzichtig is hierdoor zie je jouw achtergrondkleur erdoor heen. - Achtergrondkleur instellen:
De achtergrondkleur die je nu over heel je forum ziet is #0c0000, dit is niet de achtergondkleur van je body maar van je bodyline. Wij gaan er nu voor zorgen dat je dezelfde kleur als achtergrondkleur van je body gaat instellen.
[beheerderspaneel][pijl]Display[pijl]Plaatjes en kleuren[pijl]Kleuren[/beheerderspaneel]
In het vak van 'Background Colors' heb je bovenaan een vakje 'achtergrondkleur' deze verander je door: #0c0000 - Links verschuiven dmv css:
[beheerderspaneel][pijl]Display[pijl]Plaatjes en kleuren[pijl]Kleuren[pijl]cascading style sheet[/beheerderspaneel]
Je kopieert gewoon de onderstaande code en plakt deze ergens in het tekstvak.- Code:
#page-footer div.gen {
margin-top: -50px; /* de afstand nog aan te passen naar wens */
}
10spetter10- Superactief Forumlid
-
Leeftijd : 27
Registratie : 08-07-12
CSS : Ja - Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lid1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Probleem opgelost
perfecht heb de aanwijzingen op gevolgd en is in een keer zonder brobleemen goed gelukt de links staan nu nettjejs in de footer heb wel de hoogte een beetje aangepast . toppie geweldig en bedankt dit topic is op gelost .
Laatst aangepast door Louis piratenhits op vr 26 sep 2014 - 20:26; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : krijg het opgelost icoon er niet bij)
Het opgelost icoon kun je instellen door op je eerste bericht op de bewerk knop te klikken. Maar zal het topic voor je markeren en gelijk sluiten.
.. | Ondersteunings Vraag opgelost en gesloten. |
Forum Tools | Tutorials | Stijl aanvraag | Forumpromotie goedkeuring | Wachtwoord vergeten?
Geen ondersteuning via PM | Ondersteuningsvraag opgelost? Markeer je topic dan met het icoon
Joost- Beheerder
-
Leeftijd : 33
Registratie : 31-08-07
CSS : Ja - 1000 berichten of meer zijn als leuk gemarkeerdWanneer je 1000 of meer likes op je berichten krijgtLid sinds +15 jaarU bent al meer dan 15 jaar lidMedewerker awardJe verdient deze award als je medewerker bent van Actieforum1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Script- en codeproblemen :: Script- en codeproblemen Archief
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: