Health bars
2 plaatsers
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Script- en codeproblemen :: Script- en codeproblemen Archief
Pagina 1 van 1• Deel
Health bars
Ik ben op zoek naar een code om health bars te kunnen tonen in posts (ivm gevechten). Nu heb ik dit gegoogled en vond ik deze site: http://webdevrefinery.com/forums/topic/11040-health-bar/ Alleen snap ik de uitleg niet echt. De code lijkt een javascript, maar ik weet niet hoe ik de balkjes dan in de posts krijg.
De code is eigenlijk ontwikkeld voor een game, dus ik weet niet of het mogelijk is om dit toe te passen op actieforum..?
- Code:
function hpbar($current, $max) {
$percent = round(($current/$max)*100);
if ($percent >= 50) {
$color = 'rgb(139,238,132)';
}
if ($percent >= 20 && $percent <= 50) {
$color = 'rgb(215,174,111)';
}
if ($percent <= 20) {
$color = 'rgb(164,72,72)';
}
return "<div style='border-radius: 10px; -webkit-box-shadow: inset 0 2px 5px #AAA; border: 1px solid; background: #FFF; width: 100px; height: 5px;'><div style='width: " . $percent . "%; background-color: " . $color . "; border-radius: 10px; height: 5px;'></div></div>";
}
De code is eigenlijk ontwikkeld voor een game, dus ik weet niet of het mogelijk is om dit toe te passen op actieforum..?
CCDragon- Actief Forumlid
-
Leeftijd : 31
Registratie : 24-12-12
Oprichter : Ja
Templates : Ja
CSS : Ja - Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lid200 berichten of meer gepostJe hebt 200 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Re: Health bars
Hm... hoe zie je het precies voor je dat je dit gebruikt? Wil je deze code bij elke post weer toevoegen? Want dan kun je namelijk net zo goed alleen het div-stukje eruit halen en daarin laten invullen hoeveel HP een pokémon nog heeft, dan heb je al die JS niet nodig
Lone Wanderer- Actief Forumlid
-
Registratie : 26-07-13
CSS : Ja - 200 berichten of meer gepostJe hebt 200 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lidFeestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Ja ik wil het in de Gymgevechten gebruiken, zodat de Gymleider kan laten zien hoeveel HP zijn Pokémon en de Pokémon van zijn tegenstander heeft. Maar als je alleen het div stukje gebruikt krijg je dit:
Waar vind je dan het aantal HP in?
Waar vind je dan het aantal HP in?
-
CSS : Ja - Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lid200 berichten of meer gepostJe hebt 200 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Like this (dus de capital-letters vervangen) :
- Code:
<div style='border-radius: 10px; -webkit-box-shadow: inset 0 2px 5px #AAA; border: 1px solid; background: #FFF; width: 100px; height: 5px;'><div style='width: HIERHETAANTALPROCENTDATINGEVULDMOETZIJN%; background-color: HIERDEKLEURVANHETBALKJE; border-radius: 10px; height: 5px;'></div></div>
Lone Wanderer- Actief Forumlid
-
Registratie : 26-07-13
CSS : Ja - 200 berichten of meer gepostJe hebt 200 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lidFeestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Ja, dit is wat ik zocht! Super bedankt =D
[opgelost]Aanvraag opgelost en gesloten[/opgelost]
[opgelost]Aanvraag opgelost en gesloten[/opgelost]
-
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Script- en codeproblemen :: Script- en codeproblemen Archief
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: