Versie?
3 plaatsers
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Het uiterlijk van uw forum beheren :: Het uiterlijk van uw forum beheren Archief
Pagina 1 van 1• Deel
Versie?
Hallo,
Ik vroeg me af hoe je zo een transparante lay maakt zoals hier? Als je over de tekst gaat, wordt deze ook zo groter en verkleurt, is dit een speciale versie of...? *Forumlink verwijderd door Nathy*
Ik vroeg me af hoe je zo een transparante lay maakt zoals hier? Als je over de tekst gaat, wordt deze ook zo groter en verkleurt, is dit een speciale versie of...? *Forumlink verwijderd door Nathy*
Laatst aangepast door Nibsy op wo 9 okt 2013 - 20:03; in totaal 1 keer bewerkt
Nibsy- Forumlid
-
Leeftijd : 25
Registratie : 18-09-13
Oprichter : Ja
Templates : Ja
CSS : Ja - 200 berichten of meer gepostJe hebt 200 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lidFeestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Re: Versie?
Even een tekstje gezocht uit een ander onderwerp maar dat ook wel een antwoord is op dit. Dat van die transparante lay begrijp ik niet, waar zie jij die?Nibsy schreef:Als je over de tekst gaat, wordt deze ook zo groter en verkleurt, is dit een speciale versie of...?
Je moet hiervoor de hover selector gebruiken, voorbeeldje:
ga over mij
- Code:
<a href="#" class="test-button">ga over mij</a>
---- de css ---
.test-button{
padding: 3px;
font-size: 11pt;
color: black !important;
}
.test-button:hover{
font-size: 12pt;
color: red;
font-weight: 800;
}
Wanneer je de opmaak wilt laten veranderen roep je de naam zoals je anders doet maar zet je er :hover achter, dit betekent dat het een andere opmaak moet hebben wanneer je er met je muis over gaat. Weer open je een accolade en kies je de opmaak die dan van toepassing moet zijn.
Naast de hover zijn er ook nog een paar andere selectors die actief zijn wanneer je bv klikt(:active), of wanneer je het al eens aangeklikt hebt(:visited).
10spetter10- Superactief Forumlid
-
Leeftijd : 27
Registratie : 08-07-12
CSS : Ja - Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lid1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Dit is geen speciale versie,
Dit is een stukje code in de CSS.
Via Photoshop/Gimp kun je er voor zorgen dat de doorzichtigheid (opacity) van je plaatje bijvoorbeeld 50% is, die sla je dan op, upload je en plaats je in deze code. Die code plaats je in Cascading Style Sheet.
Ik zal je de code van die tekst nog even geven.
Dit is een stukje code in de CSS.
Via Photoshop/Gimp kun je er voor zorgen dat de doorzichtigheid (opacity) van je plaatje bijvoorbeeld 50% is, die sla je dan op, upload je en plaats je in deze code. Die code plaats je in Cascading Style Sheet.
Beheerderspaneel Display Kleuren CSS |
- Code:
.bodyline {
background-color: transparent;
background-image: url("JOUW IMAGE");
}
Ik zal je de code van die tekst nog even geven.
Gast- Gast
Gelieve geen link van je forum te posten in dit topic dit is namelijk tegen de regels! Ik heb deze link verwijderd! |
Nathy- Mega Actief Forumlid
-
Leeftijd : 26
Registratie : 05-01-12
Oprichter : Nee
Templates : Nee
CSS : Nee - Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lid500 berichten of meer gepostJe hebt 500 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
De code van de tekst laat verkleuren en groter maken is dit.
Deze code voer je ook in hetzelfde stukje als de andere code.
Deze code voer je ook in hetzelfde stukje als de andere code.
Beheerderspaneel Display Kleuren CSS |
- Code:
a.forumlink {
text-transform: lowercase;
font-family: Georgia;
text-shadow: 1px 1px 0px white;
color: #A86034;
font-size: 25px;
margin-top: -20px;
font-style: italic;
text-align: right;
letter-spacing: -3px;
margin-left: 20px
text-shadow: #4a4a4a 0px 0px 10px;
}
a.forumlink:hover {
text-transform: lowercase;
font-family: Georgia;
text-shadow: 1px 1px 0px white;
color: #00b0fa;
font-size: 30px;
margin-top: -20px;
font-style: italic;
text-align: right;
letter-spacing: -3px;
margin-left: 20px
text-shadow: #4a4a4a 0px 0px 10px;
}
Gast- Gast
Oke bedankt, het werkt :3 En die link was alleen maar om aan te tonen hoor.
Ik heb nog één vraagje: Hoe zorg je ervoor dat het forum main logo in de breedte dezelfde lengte heeft als de breedte van het forum? Zo als Serigala of Warrior Cats?
Ik heb nog één vraagje: Hoe zorg je ervoor dat het forum main logo in de breedte dezelfde lengte heeft als de breedte van het forum? Zo als Serigala of Warrior Cats?
Nibsy- Forumlid
-
CSS : Ja - 200 berichten of meer gepostJe hebt 200 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lidFeestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Voer deze code in bij je css:
- Code:
#i_logo{
margin-left: -10px;
margin-right: -10px;
}
-
CSS : Ja - Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lid1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Bij het voorbeeld in het beheerderspaneel doet de code het wel maar als ik dan naar mijn forum ga, zie ik dit niet.
Nibsy- Forumlid
-
De mainlogo kun je gewoon zelf zo groot instellen als je wilt.
Je maakt bijvoorbeeld een banner van 900px, en je stelt in bij configuratie van het forum in dat het forum 850px is, dan past het forum zich aan op de banner die je gebruikt voor je forum.
Tenminste dit doet hij bij mij automatisch.
Je maakt bijvoorbeeld een banner van 900px, en je stelt in bij configuratie van het forum in dat het forum 850px is, dan past het forum zich aan op de banner die je gebruikt voor je forum.
Tenminste dit doet hij bij mij automatisch.
Gast- Gast
Ik zal het proberen wat beter uit te leggen c': Stel dat wit is het mainlogo plaatje en het grijze is het forum
Ik zou graag die afbeelding zo hebben:
Als ik het forum kleiner maak, dan verkleint deze het plaatje vanzelf dus ik wee niet hoe ik dat kan oplossen.
Ik zou graag die afbeelding zo hebben:
Als ik het forum kleiner maak, dan verkleint deze het plaatje vanzelf dus ik wee niet hoe ik dat kan oplossen.
Nibsy- Forumlid
-
Je kan proberen het met .forumline of .bodyline op te lossen.
Ik weet ook niet hoe ik het anders doe, maar dit kan het ook wel eens zijn.
Ik weet ook niet hoe ik het anders doe, maar dit kan het ook wel eens zijn.
- Code:
.bodyline{
margin-left: 0px;
margin-right: 0px;
}
- Code:
.forumline{
border-bottom: 0px #FFFFFF solid;
border-top: 0px #FFFFFF solid;
border-right: 0px #FFFFFF solid;
border-left: 0px #FFFFFF solid;}
Gast- Gast
Nibsy- Forumlid
-
Nibsy- Forumlid
-
Begin eens met een grotere afbeelding te maken. Want volgens mij zit daar je eerste probleem al. Of te wel vergroot je jouw afbeelding dmv van css maar dan gaat de kwaliteit naar achteren.
- Code:
.bodyline{
padding: 0px;
}
#i_logo{
width: 100%;
}
-
Als je jouw forum op 800px zet bij configuratie van het algemen op het beheerderspaneel en dan je afbeelding ook op 800px zet en dat met die forumline en bodyline doet, dan moet ie wel uitkomen.
Zo krijg ik de mijne namelijk altijd goed.
Zo krijg ik de mijne namelijk altijd goed.
Gast- Gast
Ik heb de code van bodyline gebruikt en dan de formaten aangepast en het werkt. Bedankt!~
Nibsy- Forumlid
-
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Het uiterlijk van uw forum beheren :: Het uiterlijk van uw forum beheren Archief
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: