Nederlands Ondersteuningsforum :
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IP logging

2 plaatsers

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden

Opgeloste Topic IP logging

Bericht van kloaknet zo 2 sep 2012 - 18:14

Hallo allemaal,

omdat er zoveel mogelijkheden zijn bij actieforum (vergeleken met de nederlandse concurentie) even een poging om er nog iets bij te krijgen  Embarassed

Ik heb een actieforum opgezet voor een browser based spel. Bij dit soort spellen is het altijd lastig om ongewenste personen van de vijandige allianties van je forum af te houden. Ze komen via via aan een inlog en om gevoelige informatie verzamelen.

Daar valt iets tegen te doen, door bijvoorbeeld IPs te loggen en die te cross-checken met een database van mensen die wel en niet op het forum mogen (deze database bevat oa mensen die eerder verwijderd zijn van het forum). Nu kan ik natuurlijk IP bans aanzetten, maar dan weet ik nog niet wie er van mijn alliantie het lek is, en komen ze wel weer binnen via een proxy.

Daarom hoop ik dat het mogelijk is dat het forum de IPs van iedere log-in ergens opslaat, icm gebruikersnaam, tijdstip en IP. Daarna zou ik graag de log bestanden willen downloaden en analyseren (met wat data-mining tools). Opzich is het genoeg als er logs van maximaal 1 week worden bewaard.

Helaas is bovenstaand idee niet mogelijk door zelf een extra stukje html/javascript/php toe te voegen aan het forum (welk dan draait op een andere website), de gebruikersnaam is namelijk alleen op de forum server bekend, en niet op de log server. (het ip adres gekoppeld aan gebruikersnaam is essentieel).  scratch

Kort gezegd zou ik willen weten ofdat er uitgebreid IPs gelogt kunnen worden, en deze ook uitleesbaar te maken voor een bepaalde tijd.

alvast bedankt!


ps. ik ben bekend met het "Wie zijn er online?" stukje in het ACP, maar die kan ik niet 24/7 in de gaten houden  Sleep

Terug naar boven Terug naar beneden

avatar

kloaknet
Nieuw Forumlid

Man
Berichten : 7
Registratie : 24-08-12
Oprichter : Nee
Templates : Nee
CSS : Nee

Lid sinds +10 jaar
U bent al meer dan 10 jaar lid
Feestdagen 2022
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Feestdagen 2023
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!

http://gone.actieforum.com



kloaknet is bedankt door de starter van dit topic.

Opgeloste Topic Re: IP logging

Bericht van VJ. zo 2 sep 2012 - 18:29

Voor zover ik weet is het niet mogelijk de IP adressen bij te houden.
Het enige wat je zou kunnen doen is per gebruiker handmatig het IP adres opslaan, en de IP adressen die NIET welkom zijn te bannen.
Dit vergt natuurlijk wel veel werk.

Je kunt, wanneer iemand post, als admin bekijken welke IP adres bij de gebruiker hoort, ook wanneer diegene niet online is. Als het goed is staat er een knop bij de berichten met: Show IP Adres.
Dan moet je zelf deze adressen opschrijven met de gebruikers erbij.
Je kunt bij ''Gebruikers en Groepen>>>Verbanningsbeheer IP adressen, gebruikersnamen en emailadressen bannen.

Zoals ik zei, ik weet niet 100% zeker dat het niet mogelijk is. Ik zal het dus voor de zekerheid nog even navragen.


IP logging 121910
Forum Tools | Tutorials | Stijl aanvraag | Forumpromotie goedkeuring | Wachtwoord vergeten?
Geen ondersteuning via PM | Ondersteuningsvraag opgelost? Markeer je topic dan met het icoon IP logging 210610



IP logging PiUYHC2Facebook | IP logging X10 X (Twitter)

Terug naar boven Terug naar beneden

VJ.

VJ.
Hulp Moderator
Hulp Moderator

Man
Berichten : 1233
Leeftijd : 31
Registratie : 19-08-10
Oprichter : Ja
Templates : Ja
CSS : Ja

Lid sinds +10 jaar
U bent al meer dan 10 jaar lid
1000 berichten of meer gepost
Je hebt 1000 berichten of meer gepost
Feestdagen 2022
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Oud Actieforum Medewerker
Deze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.
Feestdagen 2023
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!

http://www.ondersteun.actieforum.com



VJ. is bedankt door de starter van dit topic.

Opgeloste Topic Re: IP logging

Bericht van kloaknet zo 2 sep 2012 - 18:43

bedankt voor je snelle reactie! ik wacht je uiteindelijke conclusie nog af!

Terug naar boven Terug naar beneden

avatar

kloaknet
Nieuw Forumlid

Man
Berichten : 7
Registratie : 24-08-12
Oprichter : Nee
Templates : Nee
CSS : Nee

Lid sinds +10 jaar
U bent al meer dan 10 jaar lid
Feestdagen 2022
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Feestdagen 2023
Fijne Feestdagen namens team Actieforum!

http://gone.actieforum.com



kloaknet is bedankt door de starter van dit topic.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven


Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum