Eerste bericht controleren
3 plaatsers
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Algemene problemen :: Algemene problemen Archief
Pagina 1 van 1• Deel
Eerste bericht controleren
Ik zou graag het eerste bericht willen controleren van een pas geregistreerde gebruiker.
Dit om te voorkomen dat gebruikers alleen even komen kijken en ze te stimuleren even netjes kennis te maken.
Het is ook lastig dat je niet meteen het IP adres kunt zien van een nieuw lid. Dan is het ook handig als je tenminste één bericht kunt controleren van een pas geregistreerde gebruiker om te weten of het geen spammer is uit China of Korea o.i.d.. Het e-mail adres geeft wel een indicatie maar je kunt daar niet helemaal op af gaan.
Dit om te voorkomen dat gebruikers alleen even komen kijken en ze te stimuleren even netjes kennis te maken.
Het is ook lastig dat je niet meteen het IP adres kunt zien van een nieuw lid. Dan is het ook handig als je tenminste één bericht kunt controleren van een pas geregistreerde gebruiker om te weten of het geen spammer is uit China of Korea o.i.d.. Het e-mail adres geeft wel een indicatie maar je kunt daar niet helemaal op af gaan.
Laatst aangepast door Adormine op zo 3 jul 2011 - 18:18; in totaal 1 keer bewerkt
Re: Eerste bericht controleren
Wat is precies de vraag die je hebt??
Forum Tools | Tutorials | Stijl aanvraag | Forumpromotie goedkeuring | Wachtwoord vergeten?
Geen ondersteuning via PM | Ondersteuningsvraag opgelost? Markeer je topic dan met het icoon
VJ.- Hulp Moderator
-
Leeftijd : 32
Registratie : 19-08-10
Oprichter : Ja
Templates : Ja
CSS : Ja - Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lid1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Kan ik ergens instellen dat de eerste x aantal berichten eerst door de beheerder moeten worden geautoriseerd voordat de pas geregistreerde gebruiker verder kan?
Hmmm, dat kan misschien, ik zal even voor je kijken.
Forum Tools | Tutorials | Stijl aanvraag | Forumpromotie goedkeuring | Wachtwoord vergeten?
Geen ondersteuning via PM | Ondersteuningsvraag opgelost? Markeer je topic dan met het icoon
VJ.- Hulp Moderator
-
CSS : Ja - Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lid1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Jah, je kunt het als volgt doen.
Je maakt een groep aan waar beginnende gebruikers in komen, bij 0 postst
Je maakt ze volledig member (dus echte gebruikers) als je de eerste berichten hebt gelezen. Ze mogen dan in beperkte fora's posten, bijvoorbeeld in het voorstelforum.
Je maakt een groep aan waar beginnende gebruikers in komen, bij 0 postst
Je maakt ze volledig member (dus echte gebruikers) als je de eerste berichten hebt gelezen. Ze mogen dan in beperkte fora's posten, bijvoorbeeld in het voorstelforum.
VJ.- Hulp Moderator
-
Oké - dank je wel voor het antwoord.
Dat lijkt me wel goed werken.
Moet het nog uitproberen maar
ben ervan overtuigd dat het wel werkt.
Anders horen jullie het wel.
Dat lijkt me wel goed werken.
Moet het nog uitproberen maar
ben ervan overtuigd dat het wel werkt.
Anders horen jullie het wel.
Ik heb een aparte groep aangemaakt met beginnertje.
Maar ik wil dus dat ze wel voorstellen zien en de regels.
Hoe moet ik dit voor elkaar krijgen???
En na voorstellen doorstromen tot het gehele forum.
Maar ik wil dus dat ze wel voorstellen zien en de regels.
Hoe moet ik dit voor elkaar krijgen???
En na voorstellen doorstromen tot het gehele forum.
De beginner moet natuurlijk wel bij de categorie 'Voorstellen & Regels' kunnen en dat bepaal je in de Categorie/Forum Permissions eigenschappen.
Na 1 bericht zou hij dus gepromoveerd moeten worden tot de groep leden.
(Daar ben ik ook nog niet uit...)
Tip? Ik heb zelf een testlid gemaakt om dit soort zaken uit te proberen.
Na 1 bericht zou hij dus gepromoveerd moeten worden tot de groep leden.
(Daar ben ik ook nog niet uit...)
Tip? Ik heb zelf een testlid gemaakt om dit soort zaken uit te proberen.
Je maakt een groep aan, genaamd beginners.
Je zorgt ervoor dat bij ''Group auto-subscribe'' AAN staat en het aantal berichten op ''0'' staat.
Nieuwe gebruikers, die zich pas aanmelden, komen automatisch in die groep terecht.
Vervolgens ga je naar ''Categories and Forums'', en gaat dan voor elk forum permissies instellen voor de beginnersgroep.
Zorg ervoor dat de beginnersgroep dus alleen die forums zien, en erin kunnen posten die jij wilt.
Vervolgens maak je een tweede groep aan, de ''Volledige Leden''
Zet daar ook ''Group auto-subscribe'' AAN, en zet het aantal posts op één of twee, afhankelijk hoeveel posts de leden moeten hebben, voordat ze in deze groep komen.
Vervolgens stel je ook voor deze groep permissies in, zodat zij wel alle forums kunnen zien, en erin kunnen posten.
Suc6.
Je zorgt ervoor dat bij ''Group auto-subscribe'' AAN staat en het aantal berichten op ''0'' staat.
Nieuwe gebruikers, die zich pas aanmelden, komen automatisch in die groep terecht.
Vervolgens ga je naar ''Categories and Forums'', en gaat dan voor elk forum permissies instellen voor de beginnersgroep.
Zorg ervoor dat de beginnersgroep dus alleen die forums zien, en erin kunnen posten die jij wilt.
Vervolgens maak je een tweede groep aan, de ''Volledige Leden''
Zet daar ook ''Group auto-subscribe'' AAN, en zet het aantal posts op één of twee, afhankelijk hoeveel posts de leden moeten hebben, voordat ze in deze groep komen.
Vervolgens stel je ook voor deze groep permissies in, zodat zij wel alle forums kunnen zien, en erin kunnen posten.
Suc6.
VJ.- Hulp Moderator
-
volledige leden heb ik maar die beginners permissie dat gaat bij mij fout op een èèn of andere manier
Wat gaat er dan fout????
VJ.- Hulp Moderator
-
Wat lukt er precies niet, staat de groep niet bij de permissies
VJ.- Hulp Moderator
-
dan kom ik hier en dan weet ik het niet meer
Laatst aangepast door ingrid op do 14 jul 2011 - 23:02; in totaal 1 keer bewerkt
Soortgelijke onderwerpen
» muis over text afbeelding tonen werkt niet
» Achtergrond Index Bericht en Login bericht
» Speciaal bericht.
» Bericht indexpagina
» bericht op portal
» Achtergrond Index Bericht en Login bericht
» Speciaal bericht.
» Bericht indexpagina
» bericht op portal
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Algemene problemen :: Algemene problemen Archief
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: