Wachtwoorden
3 plaatsers
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Algemene problemen :: Algemene problemen Archief
Pagina 1 van 1• Deel
Wachtwoorden
Hallo. Ik zou graag een wachtwoord op een bepaald forum willen, voor extra beveiliging. Maar hoe kan ik dit doen?
Robin, maker van Kollas!
Robin, maker van Kollas!
Laatst aangepast door 'Robin op wo 2 maa 2011 - 17:43; in totaal 1 keer bewerkt
Re: Wachtwoorden
Begrijp ik goed, dat je op een specifiek forum, een wachtwoord wil hebben, anders dan je gewone wachtwoord.
Hmm, ik denk dat dit via actieforum kan, ben ik bang.
Maar volgens mij is er wel een andere oplossing, waarbij je gebruik maakt van een externe website.
Je hebt dan een apart inlogscherm, waar je een apart wachtwoord hebt.
Ik zal morgen even uitproberen of dit werkt, mocht je hier belang bij hebben.
Maar volgens mij is er wel een andere oplossing, waarbij je gebruik maakt van een externe website.
Forum Tools | Tutorials | Stijl aanvraag | Forumpromotie goedkeuring | Wachtwoord vergeten?
Geen ondersteuning via PM | Ondersteuningsvraag opgelost? Markeer je topic dan met het icoon
VJ.- Hulp Moderator
-
Leeftijd : 32
Registratie : 19-08-10
Oprichter : Ja
Templates : Ja
CSS : Ja - Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lid1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
VJ. schreef:Begrijp ik goed, dat je op een specifiek forum, een wachtwoord wil hebben, anders dan je gewone wachtwoord.
Dus ik moet nog eens een forum maak, met daar dan een wachtwoord op?
Neeh, dat bedoeld ik niet. Ik probeer het eerst even uit, bij mijn forum en dan zal ik je daarover berichten.
Gr. VJ.
Gr. VJ.
Forum Tools | Tutorials | Stijl aanvraag | Forumpromotie goedkeuring | Wachtwoord vergeten?
Geen ondersteuning via PM | Ondersteuningsvraag opgelost? Markeer je topic dan met het icoon
VJ.- Hulp Moderator
-
CSS : Ja - Lid sinds +10 jaarU bent al meer dan 10 jaar lid1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
kiekeboe- Actief Forumlid
-
Leeftijd : 29
Registratie : 18-10-08 - 200 berichten of meer gepostJe hebt 200 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Lid sinds +15 jaarU bent al meer dan 15 jaar lidFeestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Nou, ik heb eens zitten kijken, maar ze zeggen dat je de code in de HEAD en in de BODY van je forum moet zetten, maar volgens mij kan dat helemaal niet (als je een specifiek forum wil verbergen) Volgens mij is die code, die Kiekeboe heeft gebruikt voor het verbergen van een forum pagina. Ik weet zelf niet hoe je met die code een forum kunt verbergen.
Dus misschien weet Kiekeboe dit.
Dus misschien weet Kiekeboe dit.
VJ.- Hulp Moderator
-
We kunnen beter wachten tot ze weer online komt, misschien kan ze het zelf beter uitleggen.
VJ.- Hulp Moderator
-
VJ. schreef:We kunnen beter wachten tot ze weer online komt, misschien kan ze het zelf beter uitleggen.
Ok.
Code 1
Code 2
Dit is wat je moet doen:
Maak een nieuw forum aan(ACP--->Algemeen--->Categories and forums)
En je maakt dan gewoon een nieuw forum aan, dit wordt dus je beveiligd forum.
Bij "Naam Forum:" voer je dit in:
Vervolgens moet je zelf dan maar de permissies instellen zoals je het wilt, dan zet je Code 2 in de omschrijving. Maak dan je forum aan door op verzenden te klikken.
Ga dan naar:
ACP--->Algemeen--->announcements
En maak dan een nieuwe mededeling met Code 1 ingevuld erin. Stel dit dan in:
Activate announcements: ja
Announcement Display: All pages
Scrolling: deactivated
En dan verzenden.
Lukt iets niet? Vraag maar raak ^^
Anders kan ik me ook even aanmelden op je forum, dan maak je me even administrator, en dan stel ik het voor je in, dan mag je me weer verwijderen van je forum ;-)
- Code:
<script language="javascript">
<!--
function PlanA() {
var password = "Je wachtwoord voor in dat onderdeel te komen"
var pass = prompt("Voer je wachtwoord in"," ")
if (pass.toLowerCase() == password) {
window.location = "De beveiligde pagina";
}
else {
window.location = "Waar gebruiker naartoe wordt gestuurd als het wachtwoord incorrect is.";
}
}
-->
</script>
Code 2
- Code:
<a href="#" onClick="PlanA(); return false">Naam van het beveiligde forumonderdeel</a>
Dit is wat je moet doen:
Maak een nieuw forum aan(ACP--->Algemeen--->Categories and forums)
En je maakt dan gewoon een nieuw forum aan, dit wordt dus je beveiligd forum.
Bij "Naam Forum:" voer je dit in:
- Code:
<BR>
Vervolgens moet je zelf dan maar de permissies instellen zoals je het wilt, dan zet je Code 2 in de omschrijving. Maak dan je forum aan door op verzenden te klikken.
Ga dan naar:
ACP--->Algemeen--->announcements
En maak dan een nieuwe mededeling met Code 1 ingevuld erin. Stel dit dan in:
Activate announcements: ja
Announcement Display: All pages
Scrolling: deactivated
En dan verzenden.
Lukt iets niet? Vraag maar raak ^^
Anders kan ik me ook even aanmelden op je forum, dan maak je me even administrator, en dan stel ik het voor je in, dan mag je me weer verwijderen van je forum ;-)
-
Registratie : 18-10-08 - 200 berichten of meer gepostJe hebt 200 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Lid sinds +15 jaarU bent al meer dan 15 jaar lidFeestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
-
Geweldig, goed zo kiekeboe
VJ.- Hulp Moderator
-
Soortgelijke onderwerpen
» Verloren wachtwoorden
» Wachtwoorden & Winkeltje
» Veiligheid van wachtwoorden op fora
» [vraag] hoe stel je wachtwoorden in op pagina's?
» Wachtwoorden & Winkeltje
» Veiligheid van wachtwoorden op fora
» [vraag] hoe stel je wachtwoorden in op pagina's?
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Algemene problemen :: Algemene problemen Archief
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: