Domeinaam via PHBB
5 plaatsers
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Algemene problemen :: Algemene problemen Archief
Pagina 1 van 1• Deel
Re: Domeinaam via PHBB
Oké die begrijp ik niet helemaal... Phpbb is forumsoftware en een domeinnaam kan je overal vandaan halen.
Maar wat wil je nu precies? Een domeinnaam aan je forum hangen (dus phpbb forum)?
Maar wat wil je nu precies? Een domeinnaam aan je forum hangen (dus phpbb forum)?
Ja tuurlijk wat anders Ze vertelden me dat het met actieforum niet ging via mijndomein.nl
Dan vraag ik me af wat jij hun precies gevraagd hebt, want je kan makkelijk een .be of .nl domein aan je forum koppelen.
Je begrijpt het niet. Ik wil een domein via www.mijndomein.nl. Is dat mogelijk?
Ja, dat is mogelijk. Bij mijndomein.nl kun je je domeinnaam laten doorverwijzen naar iedere URL, dus ook naar je actieforum-adres.
bLACKADDER- Mega Actief Forumlid
-
Registratie : 07-01-07 - Lid sinds +15 jaarU bent al meer dan 15 jaar lid500 berichten of meer gepostJe hebt 500 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Dat bedoel ik niet. Het moet niet doorlinken het moet een echt domein zijn.bLACKADDER schreef:Ja, dat is mogelijk. Bij mijndomein.nl kun je je domeinnaam laten doorverwijzen naar iedere URL, dus ook naar je actieforum-adres.
Dat is bij Actieforum niet mogelijk. Je kunt wel bij Actieforum een domeinnaam aanschaffen, maar dat blijkt in de praktijk relatief duur en de vraag is of je dat ervoor over hebt.
Als je echt een forum met een eigen domeinnaam wilt is het misschien het overwegen waard om daarnaast een niet al te duur hostingpakket aan te schaffen en je forum daarop zelf te hosten. Aanbieders van goedkope (en goede) webhosting zijn bijvoorbeeld PCextreme en WebReus. De forumsoftware, phpBB, is gewoon gratis, dus daar ben je in ieder geval geen geld aan kwijt. Houd er wel rekening mee dat je voor een hostingpakket met PHP en MySQL moet kiezen om een forum te kunnen hosten.
Als je echt een forum met een eigen domeinnaam wilt is het misschien het overwegen waard om daarnaast een niet al te duur hostingpakket aan te schaffen en je forum daarop zelf te hosten. Aanbieders van goedkope (en goede) webhosting zijn bijvoorbeeld PCextreme en WebReus. De forumsoftware, phpBB, is gewoon gratis, dus daar ben je in ieder geval geen geld aan kwijt. Houd er wel rekening mee dat je voor een hostingpakket met PHP en MySQL moet kiezen om een forum te kunnen hosten.
-
Registratie : 07-01-07 - Lid sinds +15 jaarU bent al meer dan 15 jaar lid500 berichten of meer gepostJe hebt 500 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Sowieso al link je door is het ook een echt domein verder wat Blackadder al zegt zou je het zo moeten doen.
Je kan niet alleen een domein hebben XD zonder website dan moet je het ook hosten.
Je kan niet alleen een domein hebben XD zonder website dan moet je het ook hosten.
weet niemand het??
er is vanuit mijn webhosting gezegd dat ik een AUTH-ID nodig heb.
en die zou moeten worden verstrekt.
maar zo kundig ben ik niet dus hoe zit dit eigelijk??
er is vanuit mijn webhosting gezegd dat ik een AUTH-ID nodig heb.
en die zou moeten worden verstrekt.
maar zo kundig ben ik niet dus hoe zit dit eigelijk??
susie- Superactief Forumlid
-
Leeftijd : 41
Registratie : 13-07-07 - Lid sinds +15 jaarU bent al meer dan 15 jaar lid1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Het is wel mogelijk, maar erg omslachtig. Zie ook http://help.forumotion.com/problem-with-my-credits-or-my-domain-name-f52/transferring-your-domain-name-to-a-new-registrar-host-t79157.htm
-
Nederlands Ondersteuningsforum : :: Hulp & ondersteuning... :: Algemene problemen :: Algemene problemen Archief
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: