Chatbox op hulpforum
+3
Joost
4dark
Mr MM
7 plaatsers
Pagina 1 van 1• Deel
Vindt u dit een goed idee?
Chatbox op hulpforum
Zou het niet handig zijn om de chatboxmodule te activere voor het hulpforum? De meeste leden zijn toch wel eventjes on line als ze hierop komen kijken (of vergis ik mij). Zo maakt het gebruikers ook de gelegenheid om met elkaar te chatte en kleine probleme op te lossen.
Re: Chatbox op hulpforum
Ja en Nee.
Zo kunnen de mensen sneller geholpen worden. Maar de chatbox is voor meerdere gebruikers dan alleen over dat ene helptopic, dus worden er verschillende helptopics door elkaar besproken. Ook kan je niet altijd controleren wat er gezegd wordt. Zo kunnen mensen bevoorbeeld ongeduldig worden omdat ze niet onmiddelijk geholpen worden en dan kunnen ze beginnen schelden.
Zo kunnen de mensen sneller geholpen worden. Maar de chatbox is voor meerdere gebruikers dan alleen over dat ene helptopic, dus worden er verschillende helptopics door elkaar besproken. Ook kan je niet altijd controleren wat er gezegd wordt. Zo kunnen mensen bevoorbeeld ongeduldig worden omdat ze niet onmiddelijk geholpen worden en dan kunnen ze beginnen schelden.
Dit forum is eigenlijk bedoelt om ondersteuning te bieden aan zijn / haar forum.
En ik denk zelf dat als we een chatbox openen, er veel vragen, spam, mogelijke ruzie enz invoor zullen komen.
Lijkt mij niet echt een strak plan.
Maar iedere mod een eigen mening.
En ik denk zelf dat als we een chatbox openen, er veel vragen, spam, mogelijke ruzie enz invoor zullen komen.
Lijkt mij niet echt een strak plan.
Maar iedere mod een eigen mening.
Forum Tools | Tutorials | Stijl aanvraag | Forumpromotie goedkeuring | Wachtwoord vergeten?
Geen ondersteuning via PM | Ondersteuningsvraag opgelost? Markeer je topic dan met het icoon
Joost- Beheerder
-
Leeftijd : 33
Registratie : 31-08-07
Oprichter : Ja
Templates : Ja
CSS : Ja - 1000 berichten of meer zijn als leuk gemarkeerdWanneer je 1000 of meer likes op je berichten krijgtLid sinds +15 jaarU bent al meer dan 15 jaar lidMedewerker awardJe verdient deze award als je medewerker bent van Actieforum1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
ik vind het wel een leuk idee ook omdat er veel vragen gelijk kunnen worden beantwoord en word het niet snel gedaan kan je altijd een onderwerp openen en even iedere dag kijken als er antwoord is gekomen op je vraag en de ruzie kun je altijd voorkomen als het 1 x is geweest en dat iemand dat meld die er niet bij hoort dan kan je degene uit de chatbox verbannen tenminste ik kan het wel
Ik denk niet dat het handig is, want vragen moeten mogen enkel op het openbare forum behandeld worden.
Stel Pietje typt een vraag hoe hij iets kan instellen.
En dan gooit Klaasje er nog een andere vraag bij.
Dan weten we niet meer wat de vraag is.
Topics in de onderdelen lijken mij een betere optie.
En het is veel oplet werk voor de mods.
Stel Pietje typt een vraag hoe hij iets kan instellen.
En dan gooit Klaasje er nog een andere vraag bij.
Dan weten we niet meer wat de vraag is.
Topics in de onderdelen lijken mij een betere optie.
En het is veel oplet werk voor de mods.
Forum Tools | Tutorials | Stijl aanvraag | Forumpromotie goedkeuring | Wachtwoord vergeten?
Geen ondersteuning via PM | Ondersteuningsvraag opgelost? Markeer je topic dan met het icoon
Joost- Beheerder
-
Leeftijd : 33
Registratie : 31-08-07
Oprichter : Ja
Templates : Ja
CSS : Ja - 1000 berichten of meer zijn als leuk gemarkeerdWanneer je 1000 of meer likes op je berichten krijgtLid sinds +15 jaarU bent al meer dan 15 jaar lidMedewerker awardJe verdient deze award als je medewerker bent van Actieforum1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
ja maar je kan ook kijken wat de vragen waren bijv van pietje en van klaasje en dan zet je de namen erbij of beantwoord je ze allebei het kan allemaal
en aangezien er altijd weinig leden online zijn lijkt mij dit geen goed idee
je kan wel vragen maar je krijgt er geen antwoord op
en als je dan offline moet dan zal je nooit het antwoord weten
in tegendeel met een topic...
je kan wel vragen maar je krijgt er geen antwoord op
en als je dan offline moet dan zal je nooit het antwoord weten
in tegendeel met een topic...
ja maar je kan je vraag altijd in de chatbox stellen als er iemand online is is er niemand online dan kan je gewoon een topic openen dus ik blijf gewoon bij ja vind het wel makkelijk en handig
het lijkt mij ook niet echt handig.
Het is makkelijker om de vragen in de topics te stellen, zo kunnen ook de andere leden het nalezen.
Het is makkelijker om de vragen in de topics te stellen, zo kunnen ook de andere leden het nalezen.
susie- Superactief Forumlid
-
Leeftijd : 41
Registratie : 13-07-07 - Lid sinds +15 jaarU bent al meer dan 15 jaar lid1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
ja maar zoals nu heb je ook vragen stel ze namelijk zelf ook die niet echt belangrijk zijn en toch dik 2 a 3 weken duren voordat je er antwoord op hebt en met de chatbox kun je ze stellen en kan je gelijk antwoord krijgen
Op moment kan het idd langer duren want het is vakantieperiode, dit is ook vermeld. Op moment moeten we soms gewoon geduld hebben.
En als er weinig op het forum komen komen er ook weinig op de chatbox.
En het komt op de chatbox die ik heb regelmatig voor dat de mensen zich niet uiloggen en hierdoor lijtk eht dan net alsof er mensen aanwezig zijn terwijl dit niet zo is.
En als er weinig op het forum komen komen er ook weinig op de chatbox.
En het komt op de chatbox die ik heb regelmatig voor dat de mensen zich niet uiloggen en hierdoor lijtk eht dan net alsof er mensen aanwezig zijn terwijl dit niet zo is.
susie- Superactief Forumlid
-
Leeftijd : 41
Registratie : 13-07-07 - Lid sinds +15 jaarU bent al meer dan 15 jaar lid1000 berichten of meer gepostJe hebt 1000 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Feestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Als de chatboxmodule geactiveerd is kunnen de mensen die willen er op. Het is toch geen verplichting dat de mensen in de chatbox gaan... De mensen die willen gaan in de chatbox en die dat niet willen die gaan er niet in. Ik zou het gewoon handiger vinden als je dan eens met een kleine vraag zit kan je die dan ook direct stellen. En over dat beginnen schelden, mensen kunnen toch ook beginnen schelden als ze niet direct antwoord krijgen op hun topic? En over dat overzicht: het moet nu toch wel willen lukken dat iedereen met dezelfde vraag zit. Je merkt dan toch direct of ze over uw probleem bezig zijn of niet. Je kan de mensen ook aanspreken met de naam zoals hierboven geopperd is. Ik vind dat het gewoon eens een proefperiode moet krijgen, valt het dan tegen dan kan het nog altijd gedeactiveerd worden...
Een proefperiode vind ik geen slecht idee. Ik heb alleen 1 feitje dat ik wil uitleggen:
Zoals gezegd: we zitten in een vakantie periode. Maar laat me zeggen: na de vakantie zijn we misschien ook niet zo vaak online. Dan hebben we dingen als school, werk, cursussen, privezaken en weer ik wel niet wat.
Zoals je ziet zijn wij ook wel altijd met iets bezig. Een chatbox zal echt geen veranderind brengen in hoe snel een vraag beantwoord wordt. Een chatbox is misschien sneller: maar maakt dat iets uit als niemand online is? Idd: maakt niks uit.
Aldus mijn perfecte argument waarom een chatbox overbodig is (alhoewel ik die proefperiode nog altijd een goed idee vind.)
(Blij om te horen dat mensen ook begrip hebben voor onze afwezigheid, dank u )Op moment kan het idd langer duren want het is vakantieperiode, dit is ook vermeld. Op moment moeten we soms gewoon geduld hebben.
Zoals gezegd: we zitten in een vakantie periode. Maar laat me zeggen: na de vakantie zijn we misschien ook niet zo vaak online. Dan hebben we dingen als school, werk, cursussen, privezaken en weer ik wel niet wat.
Zoals je ziet zijn wij ook wel altijd met iets bezig. Een chatbox zal echt geen veranderind brengen in hoe snel een vraag beantwoord wordt. Een chatbox is misschien sneller: maar maakt dat iets uit als niemand online is? Idd: maakt niks uit.
Aldus mijn perfecte argument waarom een chatbox overbodig is (alhoewel ik die proefperiode nog altijd een goed idee vind.)
Frostbite- Mega Actief Forumlid
-
Leeftijd : 34
Registratie : 05-01-08 - 500 berichten of meer gepostJe hebt 500 berichten of meer gepostFeestdagen 2022Fijne Feestdagen namens team Actieforum!Oud Actieforum MedewerkerDeze gebruiker is een oud Actieforum medewerker.Lid sinds +15 jaarU bent al meer dan 15 jaar lidFeestdagen 2023Fijne Feestdagen namens team Actieforum!
Ik heb gekozen voor nee.
Ten eerste is dit forum niet zo druk bezocht waardoor er niet altijd iemand online is op de chat.
Daarbij kunnen er zaken zijn die in ene op de chat besproken wordt, die misschien zeer belangrijk of handig zijn en beter op het forum kunnen staan. Wie neemt dan de moeite om dat toch nog even op het forum te plaatsen?
Een proefperiode mag wel, uitproberen mag altijd. Dat heeft voor mij wel een voorkeur en dan ziet men het wel.
Ten eerste is dit forum niet zo druk bezocht waardoor er niet altijd iemand online is op de chat.
Daarbij kunnen er zaken zijn die in ene op de chat besproken wordt, die misschien zeer belangrijk of handig zijn en beter op het forum kunnen staan. Wie neemt dan de moeite om dat toch nog even op het forum te plaatsen?
Een proefperiode mag wel, uitproberen mag altijd. Dat heeft voor mij wel een voorkeur en dan ziet men het wel.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: