Nederlands Ondersteuningsforum :
Welkom op het Nederlandse Ondersteuningsforum van ActieForum.

Om ondersteuning te vragen of om in één van onze andere forumsecties te kunnen posten dien je een account te hebben, bedankt voor het inloggen als je al geregistreerd bent, of registreer direct een account op ons ondersteuningsforum als je dit nog niet gedaan hebt.

Profiel template

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Profiel template

Bericht van Alloira op vr 2 sep 2016 - 16:21

Hey hey,

ik was bezig aan de layout van een forum en het enige waar ik mezelf echt niet tevreden mee krijg is de profile_view_body template. Ik heb een idee hoe ik het wil en heb dat uitgewerkt in GIMP:

Wat het moet worden:
Hoe het er atm uitziet:

Het grote plaatje is de avatar (220 x 400). Het donkere randje om de avatar zou ik dan als border willen ipv in de afbeelding zelf. Het plaatje naast de avatar is een rang afbeelding, het balkje daaronder dan gewoon een code. De email en PM textjes onderaan dit veld zijn plaatjes (die op de screenshot nog niet ingesteld waren, nu wel).

In het hokje ernaast is alles gewoon een profielveld. Die zou ik graag allemaal links in de hoek willen. De statistieken aan de rechterkant zoals op de afbeelding. De awards zijn tekst met opmaak. Het donkere vak eronder is waar ik de awards graag in zou willen hebben.

Daaronder heb je gewoon het standaard profiel plaatje en daaronder de RPG sheet waar ik wel tevreden mee ben (en ook van een tutorial van hier komen), die hoeven dus niet veranderd te worden.

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen! x

Alloira
Nieuw Forumlid

Vrouw Aantal berichten : 29
Leeftijd : 16
Taal : Nederlands
Registratiedatum : 01-11-14
Oprichter van het forum : Ja
Templates gewijzigd : Ja
CSS : Ja

Profiel bekijken http://expecto-patronum.actieforum.com/
Alloira is bedankt door de starter van dit topic.

Re: Profiel template

Bericht van 10spetter10 op ma 5 sep 2016 - 8:32

Ik zal hier binnenkort eens naar kijken, geef me een paar dagen want ik heb het momenteel druk.

Daaronder heb je gewoon het standaard profiel plaatje en daaronder de RPG sheet waar ik wel tevreden mee ben (en ook van een tutorial van hier komen), die hoeven dus niet veranderd te worden.

Bedoel je dat je deze tutorial gevolgd hebt en het resultaat terug wil zien wanneer ik het bovenste stuk aanpas?

Je mag me altijd een pm sturen wanneer ik iets vergeet af te werken, ook ik ben maar een mens!

Veel Voorkomende Problemen | Forum Tools | Tutorials | Skin Aanvraag | Forum Promotie Goedkeuring | Wachtwoord Hoofd-Beheerder kwijt? | Geen ondersteuning via PM | TIP! Vul je browser, forumversie, forum url en of je gebruikt maakt van templates  en/of CSS in op je profiel! Zo kunnen wij je nog beter helpen!

10spetter10
Beheerder
Beheerder

Man Aantal berichten : 1282
Leeftijd : 19
Registratiedatum : 08-07-12

Profiel bekijken
10spetter10 is bedankt door de starter van dit topic.

Bericht van Alloira op di 6 sep 2016 - 12:26

Ja, die tutorial bedoelde ik! Het gaat inderdaad alleen om het bovenste gedeelte.

Heel erg bedankt dat je ernaar wilt kijken, en rustig aan, het heeft geen haast.

Alloira
Nieuw Forumlid

Bericht van 10spetter10 op wo 7 sep 2016 - 21:12

Ik was niet zeker wat er precies aan de rechterkant moest gebeuren dus heb ik daar nog niets gedaan.

Dit is hoever ik nu staat:

Code:
<table width="100%" border="0" cellspacing="2" cellpadding="0" align="center">
<tr>
<td><span class="nav"><a class="nav" href="{U_INDEX}">{L_INDEX}</a></span></td>
</tr>
</table>

<table id="profile_page" class="forumline" width="100%" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" align="center">
  <tr>
      <td class="catLeft" align="center" width="50%" height="28"><b><span class="gen">{L_USER_PRESENCE}</span></b></td>
      <td class="catRight" width="50%" align="center"><b><span class="gen">{L_ABOUT_USER}</span></b></td>
  </tr>
  <tr>
      <td class="row1" align="center" valign="top" height="120">
        <table width="100%" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0">
            <tr><td rowspan="3" class="profile_avatar">{AVATAR_IMG}</td><td><div class="profile_rank">{POSTER_RANK}</div></td></tr>
            <tr><td>
            <!-- BEGIN switch_show_status -->
            <span class="gen">{L_STATUT}: </span><b><span class="gen">{USER_ONLINE}</span></b>
            <!-- END switch_show_status -->
            <br />
            <!-- BEGIN switch_auth_user -->
            <span class="gen">{L_ADMINISTRATE_USER}: </span><strong><span class="gen">{ADMINISTRATE_USER}{BAN_USER}</span></strong>
            <!-- END switch_auth_user -->
            <!-- BEGIN switch_admin_user_comment_active -->
            <br />
            <br />
            <span class="gen">{L_COMMENTS} :</span><br /><span class="gensmall">{L_MODS_AND_ADMINS}</span>
            <table align="center">
                    <tr>
                        <td>
                          {ADMIN_USER_COMMENT}
                        </td>
                    </tr>
                  </table>
            <!-- END switch_admin_user_comment_active -->
         </td></tr>
            <tr><td class="profile_contact">
            <!-- BEGIN contact_field -->
               <div style="font-weight:bold;">{contact_field.CONTENT}</div>
            <!-- END contact_field -->
         </td></tr>
        </table>
      </td>
      <td class="row1" valign="top">
        <table width="100%" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0">
        <tr>
            <td align="right" valign="top" nowrap="nowrap"><span class="gen">{L_LAST_VISITED}:  </span></td>
            <td><b><span class="gen">{LAST_VISIT_TIME}</span></b></td>
        </tr>
        <!-- BEGIN switch_dhow_mp -->
        <tr>
            <td align="right" valign="middle" nowrap="nowrap"><span class="gen">{L_PRIVATE_MSG}:  </span></td>
            <td><b><span class="gen">{PRIVATE_MSG}</span></b></td>
        </tr>
        <!-- END switch_dhow_mp -->
        <!-- BEGIN profile_field -->
        <tr id="field_id{profile_field.ID}">
            <td width="40%" align="right" valign="top" nowrap="nowrap"><span class="gen">{profile_field.LABEL}  </span></td>
            <td width="60%"><div class="gen" style="font-weight:bold;">{profile_field.CONTENT}</div><br /><!-- BEGIN profil_type_user_posts --><span class="genmed">[{POST_PERCENT_STATS} / {POST_DAY_STATS}]</span> <br />
            <span class="genmed"><a rel="nofollow" class="genmed" href="/st/{PUSERNAME}">{L_SEARCH_USER_POSTS} :</a><br />
                - <a rel="nofollow" class="genmed" href="/sta/{PUSERNAME}">{L_TOPICS}</a><br />
                - <a rel="nofollow" class="genmed" href="/spa/{PUSERNAME}">{L_POSTS}</a></span><!-- END profil_type_user_posts --></td>
        </tr>
        <!-- END profile_field -->
        </table>
      </td>
  </tr>
Dit is het stuk van regel 0 tot ''Begin switch_rpg'.

Code:
.profile_avatar img {
  height: 400px;
  width: 220px;
  border: 2px solid #1A1713;
  margin: 3px;
}
.profile_rank {
  padding: 7px 0px;
  margin: 0px 7px;
  border-bottom: 2px solid #1A1713;
  text-align: center;
}
.profile_contact {
  vertical-align: bottom;
}
.profile_contact div {
  float: left;
}

Mocht je al iets opvallen wat je liever anders wilt, laat het me dan maar horen.

Je mag me altijd een pm sturen wanneer ik iets vergeet af te werken, ook ik ben maar een mens!

Veel Voorkomende Problemen | Forum Tools | Tutorials | Skin Aanvraag | Forum Promotie Goedkeuring | Wachtwoord Hoofd-Beheerder kwijt? | Geen ondersteuning via PM | TIP! Vul je browser, forumversie, forum url en of je gebruikt maakt van templates  en/of CSS in op je profiel! Zo kunnen wij je nog beter helpen!

10spetter10
Beheerder
Beheerder

Man Aantal berichten : 1282
Leeftijd : 19
Registratiedatum : 08-07-12

Profiel bekijken
10spetter10 is bedankt door de starter van dit topic.

Bericht van Alloira op do 8 sep 2016 - 20:08

Ik heb het ingesteld en het ziet er goed uit! De rechterkant is eigenlijk wel goed zo. (:

Heel erg bedankt!

Alloira
Nieuw Forumlid

Bericht van Korra op do 8 sep 2016 - 21:05

..Grafischverzoek compleet en gesloten.

Veel Voorkomende Problemen | Forum Gereedschap | Tutorials | Skin Aanvraag | Forum Promotie Goedkeuring | Wachtwoord Hoofd-Beheerder kwijt? | Geen ondersteuning via PM |  TIP! Vul je browser, forumversie, forum url en of je gebruikt maakt van templates  en/of CSS in op je profiel! Zo kunnen wij je nog beter helpen!

Korra
Globaal Moderator
Globaal Moderator

Vrouw Aantal berichten : 139
Leeftijd : 24
Taal : Nederlands en Engels
Registratiedatum : 13-01-12

Profiel bekijken http://ondersteun.actieforum.com http://forumpromocean.forumotion.com/
Korra is bedankt door de starter van dit topic.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: