Nederlands Ondersteuningsforum :
Welkom op het Nederlandse Ondersteuningsforum van ActieForum.

Om ondersteuning te vragen of om in ťťn van onze andere forumsecties te kunnen posten dien je een account te hebben, bedankt voor het inloggen als je al geregistreerd bent, of registreer direct een account op ons ondersteuningsforum als je dit nog niet gedaan hebt.

Heb nog 2 vragen over mijn forum

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Heb nog 2 vragen over mijn forum

Bericht van drive33 op di 8 okt 2013 - 21:15

Ik zou graag de reclame die †onder de header staat willen verwijderen. Maar ik heb geen idee hoe dat moet. In plaats daarvan wil ik een link (of filmpje) plaatsen van youtube met hun grootste hit erop. Hoe doe ik dit?

Laatst aangepast door drive33 op do 10 okt 2013 - 17:25; in totaal 1 keer bewerkt

drive33
Forumlid

Vrouw Aantal berichten : 60
Leeftijd : 56
Registratiedatum : 21-09-13
Oprichter van het forum : Ja
Templates gewijzigd : Nee
CSS : Ja

Profiel bekijken http://babysitterscircus.forumxpress.net
drive33 is bedankt door de starter van dit topic.

Re: Heb nog 2 vragen over mijn forum

Bericht van CCDragon op di 8 okt 2013 - 21:19

De reclame is alleen te verwijderen door ervoor te betalen. Je kan het wel verminderen door naar algemeen->forum->configuratie->Verminder het aantal reclame afbeeldingen->ja.

En je kan een index bericht plaatsen via Display->indexbericht->algemeen->bericht op indexpagina. Zo heb ik bijvoorbeeld mijn tabbladen op mijn pagina van KE gezet Wink

† † † †Veel Voorkomende Problemen | Forum Gereedschap | Tutorials | Skin Aanvraag | Forum Promotie Goedkeuring | Wachtwoord Hoofd-Beheerder kwijt? | Geen ondersteuning via PM | †TIP! Vul je browser, forumversie, forum url en of je gebruikt maakt van templates †en/of CSS in op je profiel! Zo kunnen wij je nog beter helpen!

CCDragon
Medaille Forumlid
Medaille Forumlid

Oud Support Moderator

Vrouw Aantal berichten : 384
Leeftijd : 23
Registratiedatum : 24-12-12
Templates gewijzigd : Ja

Profiel bekijken http://kanto-experience.actieforum.com
CCDragon is bedankt door de starter van dit topic.

Bericht van drive33 op di 8 okt 2013 - 21:48

Ik heb het geprobeerd. Ik heb inderdaad een bericht, maar ik kan niet op de link drukken. Is er een manier om het filmpje op de voorpagina te plaatsen?

drive33
Forumlid

Bericht van 10spetter10 op wo 9 okt 2013 - 13:02

Voor een video van bijvoorbeeld youtube kan je de code die youtube je geeft gebruiken.

• Ga naar je youtube filmpje
  • Druk onderaan het filmpje op delen
  • Klik nu op insluiten
  • (Hier kan je nog wat instellingen aanpassen) kopieer de code
  • Plak dit op je indexpagina zoals ccdragon zei

Je mag me altijd een pm sturen wanneer ik iets vergeet af te werken, ook ik ben maar een mens!

Veel Voorkomende Problemen | Forum Tools | Tutorials | Skin Aanvraag | Forum Promotie Goedkeuring | Wachtwoord Hoofd-Beheerder kwijt? | Geen ondersteuning via PM | TIP! Vul je browser, forumversie, forum url en of je gebruikt maakt van templates †en/of CSS in op je profiel! Zo kunnen wij je nog beter helpen!

10spetter10
Beheerder
Beheerder

Man Aantal berichten : 1296
Leeftijd : 19
Taal : Nederlands
Registratiedatum : 08-07-12

Profiel bekijken
10spetter10 is bedankt door de starter van dit topic.

Bericht van drive33 op wo 9 okt 2013 - 21:38

Het is me gelukt om het filmpje te plaatsen. Alleen .... hij staat aan de linkerkant en er zit een lelijke grijze vlak onder. Is het mogelijk om het filmpje gecentreerd te zetten en/of dat grijze vlak weg te krijgen? Of desnoods een andere kleur of zo?

drive33
Forumlid

Bericht van 10spetter10 op wo 9 okt 2013 - 23:50

Voor te centreren kan normaal de bb-codes gebruiken, maar ook de html.

bb:
Code:
[center]<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/JGj_51Wgv10" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>[/center]
html:
Code:
<div style="text-align: center;"><iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/JGj_51Wgv10" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe></div>

Als je met de grijze kader de achtergrond van je bericht op de index pagina bedoelt moet je eens proberen door middel van css dit aan te passen:

Beheerderspaneel Display Plaatjes en Kleuren Kleuren Cascading Style Sheet

Code:
.panel.introduction {
background: #ff0000;
}

Je mag me altijd een pm sturen wanneer ik iets vergeet af te werken, ook ik ben maar een mens!

Veel Voorkomende Problemen | Forum Tools | Tutorials | Skin Aanvraag | Forum Promotie Goedkeuring | Wachtwoord Hoofd-Beheerder kwijt? | Geen ondersteuning via PM | TIP! Vul je browser, forumversie, forum url en of je gebruikt maakt van templates †en/of CSS in op je profiel! Zo kunnen wij je nog beter helpen!

10spetter10
Beheerder
Beheerder

Profiel bekijken

Bericht van drive33 op do 10 okt 2013 - 6:30

Ik snap je niet. Waar moet ik de code olakken voor het centreren? En als ik de kleur wil aanpassen en ik ga naar cascading style sjeet, zie ik een venstertje met allemaal codes. Waar moet ik die code plakken?

drive33
Forumlid

Bericht van 10spetter10 op do 10 okt 2013 - 8:16

De code voor je filmpje te centreren staat op de index pagina dus moet je 'bericht op de index' aan passen. Dit doe je door:

Beheerderspaneel Display Indexpagina Algemeen

De oorspronkelijke code, ik denk dat het deze code is:
Code:
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/JGj_51Wgv10" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>
Vervang je door een van de codes uit men vorig bericht.

Voor de css maakt het niet echt uit waar je deze plaatst. Als het maar niet tussen een andere code is, je kan het dus om het makkelijk te maken helemaal bovenaan of helemaal onderaan zetten. Het is misschien ook makkelijk dat je er iets bijzet waardoor je weet waarover het gaat.

Code:
.panel.introduction { /* --- achtergrond-kleur bericht op de indexpagina --- */
background: #ff0000;
}

10spetter10
Beheerder
Beheerder

Profiel bekijken

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: