Nederlands Ondersteuningsforum :
Welkom op het Nederlandse Ondersteuningsforum van ActieForum.

Om ondersteuning te vragen of om in één van onze andere forumsecties te kunnen posten dien je een account te hebben, bedankt voor het inloggen als je al geregistreerd bent, of registreer direct een account op ons ondersteuningsforum als je dit nog niet gedaan hebt.

Maximum hoogte van de onderschriften

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Bericht van 10spetter10 op wo 4 sep 2013 - 21:49

Heb je zelf ook last dat er mensen zijn die met hun onderschrift een halve pagina in beslag nemen?
Met onderstaande code wordt de maximum hoogte van de onderschriften aangepast tot een (zelfgekozen) aantal pixels. De leden krijgen ook een pop-up venster te zien met de melding dat hun onderschrift hoger is dan de normen. Dit is wel enkel als ze op voorbeeld drukken. silent

Nu over tot het plaatsen van de code:

Beheerderspaneel Modules HTML & JAVASCRIPT Javascript code beheer

Maak een nieuwe javascript-pagina aan (:+: Create a new javascript) en geef hem een titel waardoor je de functie weet, bv: 'max. hoogte onderschriften'. Kies als placement 'In all the pages' (het moet werken in de posts maar ook op de profiel pagina). Plak daarna onderstaande code in het codevak.
Let op: Verander al de [opties] naar je eigen forum/smaak.

Code:
var url= "[FORUM URL MET HTTP://]/profile?mode=editprofile&page_profil=signature";
var hoogteSig = [MAXIMUM HOOGTE VAN DE ONDERSCHRIFTEN IN PIXELS, ZONDER EENHEID];

var signatureDiv = document.getElementsByClassName('signature_div');
var loc = window.location;

onload = function maxSizeSignature() {
 if( loc == url ){
 if( signatureDiv[0].offsetHeight >hoogteSig){
 alert("Je signature is groter dan "+hoogteSig+"px. \nJe kan dit zo laten maar dan wordt je signature maar deels getoond.");
 signatureDiv[0].style.maxHeight = hoogteSig + 'px';
 signatureDiv[0].style.overflow = 'hidden';
 }
 }
 else{
 for(var i = 0; i < signatureDiv.length; i++){
 signatureDiv[i].style.maxHeight = hoogteSig + 'px';
 signatureDiv[i].style.overflow = 'hidden';
 }
 }
};

De code is voorlopig enkel getest is phpBB2 en punBB.
Merk je zelf ook nog iets op mag je me altijd een PM sturen.

Je mag me altijd een pm sturen wanneer ik iets vergeet af te werken, ook ik ben maar een mens!

Veel Voorkomende Problemen | Forum Tools | Tutorials | Skin Aanvraag | Forum Promotie Goedkeuring | Wachtwoord Hoofd-Beheerder kwijt? | Geen ondersteuning via PM | TIP! Vul je browser, forumversie, forum url en of je gebruikt maakt van templates  en/of CSS in op je profiel! Zo kunnen wij je nog beter helpen!

10spetter10
Beheerder
Beheerder

Man Aantal berichten : 1296
Leeftijd : 19
Taal : Nederlands
Registratiedatum : 08-07-12
Oprichter van het forum : Ja
Templates gewijzigd : Ja
CSS : Ja

Profiel bekijken
10spetter10 is bedankt door de starter van dit topic.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: