Nederlands Ondersteuningsforum :
Welkom op het Nederlandse Ondersteuningsforum van ActieForum.

Om ondersteuning te vragen of om in één van onze andere forumsecties te kunnen posten dien je een account te hebben, bedankt voor het inloggen als je al geregistreerd bent, of registreer direct een account op ons ondersteuningsforum als je dit nog niet gedaan hebt.

[TUTORIAL] Het starten van een succesvol forum

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Wat vind je van de tutorial?

0% 0% 
[ 0 ]
0% 0% 
[ 0 ]
0% 0% 
[ 0 ]
80% 80% 
[ 4 ]
20% 20% 
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 5

[TUTORIAL] Het starten van een succesvol forum

Bericht van Job op zo 2 dec 2012 - 17:13

Een succesvol forum starten
Veel mensen willen graag een succesvol forum starten, maar weten niet waarover en hoe. In deze tutorial wil ik graag uitleggen wat je moet doen om een succesvol forum te starten. De volgende vragen en antwoorden komen aan bod.

1. Waarover gaat het forum?
2. Is het mogelijk om hier een forum over te maken met mijn eisen (en evt. budget)w
3. Wat wil ik aan het begin
4. Welke boards komen er op het forum

Vraag 1: Waarover gaat het forum?
Zeker het belangrijkste onderwerp van de tutorial en daarom ook als eerste. Je hebt een idee en een naam nodig. De naam moet wat zeggen over je forum, en ook aantrekkelijk zijn. Verder is het handig als je een naam zoekt waar veel mensen op (Google) zoeken. Dan kom je hoger in Google. Je naam moet aantrekkelijk zijn en zeker niet te lang, omdat mensen het ook moeten kunnen onthouden Wink

Vraag 2: Is het mogelijk om hier een forum over te maken met mijn eisen, en eventueel budget?
Ook zeer belangrijk. Je hebt natuurlijk eisen: Een naam, mag niet bezet zijn. Ook wil je misschien wel een domeinnaam aanschaffen, wat ook een bedrag per maand/jaar/whatever kost. Verder moet je een unieke layout hebben of eentje zelf maken. Met een prutlayout kom je nergens, geloof me, ik weet het uit ervaring (:

Vraag 3: Wat wil ik aan het begin?
Ik heb een lijstje met dingen die je aan het begin waarschijnlijk zeer nodig hebt.

Medewerkers

Eventuele investeerder

Een unieke layout

Promotie

MEDEWERKERS --> Deze zijn niet per se nodig, maar wanneer je een groot forum hebt onmisbaar.
EVENTUELE INVESTEERDER --> Ook niet nodig, maar voor een domeinnaam zul je toch geld nodig hebben.
EEN UNIEKE LAYOUT --> Zeker nodig, hiervoor kun je hulp vragen op o.a. het Ondersteuningsforum.
PROMOTIE --> Kun je ook niet zonder, zo komen er meer mensen op het forum.
LET OP: Een domeinnaam is heel handig om een groter forum te starten!

Welke boards komen er op het forum?
Ook belangrijk! Wat is het onderwerp van je forum, waar wil je het over gaan hebben. De antwoorden op die vragen zijn eigenlijk de antwoorden op de vraag die hier boven staat.

Ik hoop dat ik jullie hiermee heb geholpen, en ben erg benieuwd naar jullie Feedback!

Succes met je forum!

Groeten Job

Job
Medaille Forumlid
Medaille Forumlid

Oud Globaal Moderator

Man Aantal berichten : 255
Leeftijd : 18
Registratiedatum : 27-01-10
Oprichter van het forum : Nee
Templates gewijzigd : Nee
CSS : Ja

Profiel bekijken http://jobotjetestforum.actieforum.com/
Job is bedankt door de starter van dit topic.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: