Forum updaten naar laatste versie...
Pagina 1 van 1 • Deel •
Forum updaten naar laatste versie...
Kan ik dat zelf doen of ligt dat aan forumotion zelf?
Ik kan dus als het goed is iets doen tegen de hacker door minimaal al m'n forum te updaten maar ik weet niet of ik dat zelf kan, zo niet, aan wie kan ik vragen het forum te updaten en zo wel, hoe kan ik dat zelf doen??
B.v.d Mandy
Ik kan dus als het goed is iets doen tegen de hacker door minimaal al m'n forum te updaten maar ik weet niet of ik dat zelf kan, zo niet, aan wie kan ik vragen het forum te updaten en zo wel, hoe kan ik dat zelf doen??
B.v.d Mandy

mamandy- Forumlid

-

Leeftijd: 30
Aantal berichten: 108

Re: Forum updaten naar laatste versie...
Hoe bedoel je met updaten welke versie?
De versie bijvoorbeeld PhpBB2 enz kan je zelf aanvinken in je beheerderpaneel, maar als je dit niet bedoeld zou je het via het engelse ondersteuningsforum kunnen navragen ik kan je niet beloven dat je een antwoord terug gaat krijgen want mij negeren ze ook nog steeds wat zeer spijtig is mischien beter als je een topic post.
De versie bijvoorbeeld PhpBB2 enz kan je zelf aanvinken in je beheerderpaneel, maar als je dit niet bedoeld zou je het via het engelse ondersteuningsforum kunnen navragen ik kan je niet beloven dat je een antwoord terug gaat krijgen want mij negeren ze ook nog steeds wat zeer spijtig is mischien beter als je een topic post.
slytherin78- Superactief lid

-

Aantal berichten: 1695
Hmmm m'n medebeheerder werd wel beantwoord, wat vreemd dat ze jou negeren....
Ik weet niet precies wat ze bedoelen maar er wordt gezegd:
Ik zal anders wel even op het Engelstalige forum gaan kijken maar ik vind de toon daar niet zo fijn
dus ik denk zelf eigenlijk dat dat automatisch gedaan wordt door forumotion zelf maar wist het niet zeker....waarschijnlijk gebruik je een oude versie van het forum, update het forum naar de laatste versie.
zorg er ook voor dat niemand schrijf rechten heeft op de directory's waar het forum en database staat.
Ik zal anders wel even op het Engelstalige forum gaan kijken maar ik vind de toon daar niet zo fijn

mamandy- Forumlid

-

je kunt zelf naar de versie invision (is de nieuwste)
Het kan dan wel zo zijn dat je een paar kleine aanpassingen moet maken in de skin....
en zoals het er staat lijkt het alsof ze invision adviseren.
Het kan dan wel zo zijn dat je een paar kleine aanpassingen moet maken in de skin....
en zoals het er staat lijkt het alsof ze invision adviseren.

susie- Beheerder

-

Leeftijd: 29
Aantal berichten: 1477

Dan is de kans groot dat het hele uiterlijk van het forum komt te vervallen en alle aanpassingen die ik verder heb gemaakt op het forum of juist niet? Want het forum is juist zo mooi en dat heeft me zooooooo veel werk gekost om het eindelijk allemaal zo te krijgen....
Maar ja, als het niet anders kan.... Dank je wel Susie, als je meer info hebt......
Maar ja, als het niet anders kan.... Dank je wel Susie, als je meer info hebt......

mamandy- Forumlid

-

ik weet niet of de css over is te zetten, maar bij verandering naar een andere versie kunnen er soms een paar kleine dingen veranderen..
voorbeeld is de skins die ik maak http://nl.hitskin.com/users/susie-660-version.htm de (invision)bruine skin is in elke versie iets anders..
voorbeeld is de skins die ik maak http://nl.hitskin.com/users/susie-660-version.htm de (invision)bruine skin is in elke versie iets anders..

susie- Beheerder

-

Leeftijd: 29
Aantal berichten: 1477

Tja, voor de CSS moet ik even gaan zitten dan, ik heb hem nu op invision staan, maar even kijken wat de leden ervan denken, ik vind het wel een prettig idee dat de hacker het zo iets moeilijker heeft 
En natuurlijk hartelijk bedankt
ik vind je stijlen heel erg mooi 
En natuurlijk hartelijk bedankt

mamandy- Forumlid

-

Wat men denk ik bedoelt is gewoon de versie van de forumsoftware, phpbb2 en phpbb3 zijnde betekend dit gewoon phpbb versie 2 of 3. Hiertussen zitten ook nog versienummers, zoals bv 3.0.4 enz enz.
Dat is alleen van toepassing als je zelf doet hosten (via eigen server of een betaalde webhost).
Het is verder niet mogelijk om zelf forumsoftware te updaten hier, dit wordt idd door forumotion zelf gedaan. Zowieso gebruikt forumotion een zwaar aangepaste versie van verschillende forumsoftware. (phpbb2 en 3, invision enz)
zorg er ook voor dat niemand schrijf rechten heeft op de directory's waar het forum en database staat.
Dat is alleen van toepassing als je zelf doet hosten (via eigen server of een betaalde webhost).
Het is verder niet mogelijk om zelf forumsoftware te updaten hier, dit wordt idd door forumotion zelf gedaan. Zowieso gebruikt forumotion een zwaar aangepaste versie van verschillende forumsoftware. (phpbb2 en 3, invision enz)

Frostbite- Superactief lid

-

Leeftijd: 22
Aantal berichten: 1049

Dank je wel voor je antwoord.
Dus naar invision verhuizen heeft weinig nut als ik het goed begrijp?
Dus naar invision verhuizen heeft weinig nut als ik het goed begrijp?

mamandy- Forumlid

-

mamandy schreef:Hmmm m'n medebeheerder werd wel beantwoord, wat vreemd dat ze jou negeren....
dus ik denk zelf eigenlijk dat dat automatisch gedaan wordt door forumotion zelf maar wist het niet zeker....waarschijnlijk gebruik je een oude versie van het forum, update het forum naar de laatste versie.
Dit geldt alleen als je je forum zelf host en verder niet. Dus inderdaad heeft het geen nut om te verhuizen naar Invision
Frostbite heeft gelijk, je hebt verschillende nummers 3.0.4 bijv, heb je nou 3.0.1 dan is die erg veroudert en moet deze geupdate worden. En wat hij verder zegt klopt ook als een bus.
Dus heeft het verder niets te maken met phpbb of invision, forumotion gebruikt zijn eigen forumstoftware. Je kan daar wel op het forum vertelt dat je gehacked wordt en dat er meerdere zijn die het hebben.
Sowieso is phpbb 2 al zwaar uit de tijd en wordt het door PhpBB niet eens meer ondersteund

Aggie- Helper

-

Aantal berichten: 904

Ok, bedankt voor je antwoord 
Ik geloof alleen wel dat ik de invision versie mooier vind, het ziet er wat georganiseerder uit..... dus mazzel eigenlijk weer dat ik het toch ff geprobeerd heb
Hier kan wat mij betreft een slotje op
-slytherin78, hier topic gesloten-
Ik geloof alleen wel dat ik de invision versie mooier vind, het ziet er wat georganiseerder uit..... dus mazzel eigenlijk weer dat ik het toch ff geprobeerd heb
Hier kan wat mij betreft een slotje op
-slytherin78, hier topic gesloten-

mamandy- Forumlid

-

Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: