Hoe krijg ik meer leden op mijn forum?
Pagina 1 van 2 • Deel •
Pagina 1 van 2 • 1, 2 
Hoe krijg ik meer leden op mijn forum?
Hallo!
Ik heb al gezien dat het via google kan, maar hebben jullie nog andere tips?
Alvast bedankt!
Ik heb al gezien dat het via google kan, maar hebben jullie nog andere tips?
Alvast bedankt!
Chloeklein- Forumlid

- Aantal berichten: 41
Re: Hoe krijg ik meer leden op mijn forum?
*Tip van de dag*
1. Maak reclame in het promoting onderdeel, en lees eerst onze afdelingregels voor je een topic start in het sub-forum.
Je kan een mededeling doen dat je linkpartners zoekt, en als het goed uitpakt willen mischien mensen linkpartner worden.
2. Deel papiertjes met de link naar jou forum uit aan mensen uit /op je buurt,school,werk,thuis?
3. Bezoek meerdere forums, en contacteer ze of je met hen het linkpartner schap aan wilt gaan.
Dat houd in dat jij een link van hen op je forum zet, en dat zei een link naar jou forum op hun forum zetten.
1. Maak reclame in het promoting onderdeel, en lees eerst onze afdelingregels voor je een topic start in het sub-forum.
Je kan een mededeling doen dat je linkpartners zoekt, en als het goed uitpakt willen mischien mensen linkpartner worden.
2. Deel papiertjes met de link naar jou forum uit aan mensen uit /op je buurt,school,werk,thuis?
3. Bezoek meerdere forums, en contacteer ze of je met hen het linkpartner schap aan wilt gaan.
Dat houd in dat jij een link van hen op je forum zet, en dat zei een link naar jou forum op hun forum zetten.

slytherin78- Superactief lid

-

Leeftijd: 20
Aantal berichten: 1500
Het helpt misschien om meer bezoekers op je forum te krijgen, wanneer je ook zelf meediscussieert. Zelf topics openen die zodanig prikkelend zijn dat mensen erop willen reageren.

Spectrum- Nieuw lid

- Aantal berichten: 5

verplaatst naar Algemene onderwerpen (bLACKADDER)

bLACKADDER- Beheerder

-

Leeftijd: 21
Aantal berichten: 745

Wat je ook kunt doen is (als je MSN hebt) de link van je site/forum in je MSN naam zetten.
Of je kunt iedereen een mail sturen met daarin de link van je site/forum en de vraag of ze ook een kijkje komen nemen
.
Innocent Devil.
Of je kunt iedereen een mail sturen met daarin de link van je site/forum en de vraag of ze ook een kijkje komen nemen
Innocent Devil.

Innocent Devil- Nieuw lid

-

Leeftijd: 19
Aantal berichten: 7

Innocent Devil schreef:Wat je ook kunt doen is (als je MSN hebt) de link van je site/forum in je MSN naam zetten.
Of je kunt iedereen een mail sturen met daarin de link van je site/forum en de vraag of ze ook een kijkje komen nemen.
Innocent Devil.
Dat is eigelijk nog niet echt een perfect idee, sinds de meeste mensen nu snelnamen in msn gebruiken. Dat houd in, dat ze je eigelijke naam (en de link) dus niet zien.
(btw, ben jij niet angel van tgdb?)

Frostbite- Actief lid

-

Leeftijd: 22
Aantal berichten: 999

murph12 schreef:Dat is eigelijk nog niet echt een perfect idee, sinds de meeste mensen nu snelnamen in msn gebruiken. Dat houd in, dat ze je eigelijke naam (en de link) dus niet zien.
(btw, ben jij niet angel van tgdb?)
Daar heb je gelijk in.
Ja, dat ben ik.

Innocent Devil- Nieuw lid

-

Leeftijd: 19
Aantal berichten: 7

Over het msn ben ik het niet mee eens. Het werkt wel degelijk, want iedereen ziet de link en als ze nieuwsgierig zijn dan kopieren ze het en plakken hem in de adresbalk van de browser.
En wat maakt een snelnaam nou uit? Lang niet iedereen gebruikt het, daarbij kan een link altijd interessant zijn.
Daarbij heeft Windows Live Messenger 2009 (deze is nog in Beta-versie) wel de mogelijkheid om netjes op de link te kunnen klikken.
Deze versie heb ik en zie netjes de link en kan er gewoon ook op klikken zonder problemen.
Dus wil je mensen werven? Is het dus wel een goed idee, alleen niet als je 300 mensen in je msn hebt en je kent ze niet of nauwelijks.
En wat maakt een snelnaam nou uit? Lang niet iedereen gebruikt het, daarbij kan een link altijd interessant zijn.
Daarbij heeft Windows Live Messenger 2009 (deze is nog in Beta-versie) wel de mogelijkheid om netjes op de link te kunnen klikken.
Deze versie heb ik en zie netjes de link en kan er gewoon ook op klikken zonder problemen.
Dus wil je mensen werven? Is het dus wel een goed idee, alleen niet als je 300 mensen in je msn hebt en je kent ze niet of nauwelijks.

Aggie- Helper

-

Aantal berichten: 697

Ik heb een oude messenger, daar worden de links ook mooi klikbaar.
En het snelnaam dingetje kan best wat uitmaken, afhankelijk van wie je allemaal in je msn lijst hebt. Ik bijvoorbeeld, heb een enorme hoop mensen die een snelnaam voor mij hebben. Dus de link die ik in mijn naam zet, wordt door misschien 3 mensen gezien, en dan is het nog maar te verwachten of ze dan wel geinteresseert zijn om op die link te klikken.
En het snelnaam dingetje kan best wat uitmaken, afhankelijk van wie je allemaal in je msn lijst hebt. Ik bijvoorbeeld, heb een enorme hoop mensen die een snelnaam voor mij hebben. Dus de link die ik in mijn naam zet, wordt door misschien 3 mensen gezien, en dan is het nog maar te verwachten of ze dan wel geinteresseert zijn om op die link te klikken.

Frostbite- Actief lid

-

Leeftijd: 22
Aantal berichten: 999

Maar als je een .nl site hebt is je site toch een stuk openbaarder of hoe je het ook noemt? Zeg maar dan komen er snel leden. Of heb ik het fout?
Chloeklein- Forumlid

- Aantal berichten: 41
Dat is lang niet altijd het geval. Als je een goed .nl-domein kiest is het adres van je forum wel gemakkelijker te onthouden, maar je trekt er niet automatisch meer leden mee.

bLACKADDER- Beheerder

-

Ik heb nog een tip:
1. Zet je forumlink op een ander forum maar niet als dat niet mag
1. Zet je forumlink op een ander forum maar niet als dat niet mag
DarkVille- Forumlid

-

Leeftijd: 33
Aantal berichten: 25

idd, maar het komt regematig voor dat mensen lid worden van het Forum zich voorstellen in het voorsteltopic en dan er al direct reclame bij maken, en vervolgens zie je ze nooit weer...
eigenlijk zouden de newbies, tot de eerste 5 tot 10 berichten geen linken mogen kunnen plaasten...
eigenlijk zouden de newbies, tot de eerste 5 tot 10 berichten geen linken mogen kunnen plaasten...

susie- Beheerder

-

Leeftijd: 29
Aantal berichten: 1377
bLACKADDER schreef:Dat is lang niet altijd het geval. Als je een goed .nl-domein kiest is het adres van je forum wel gemakkelijker te onthouden, maar je trekt er niet automatisch meer leden mee.
Met een .nl-domein heb je wel meer kans op leden!
Ten eerste veel mensen kijken naar het domein is het een .tk site dan zappen veel mensen al meteen weg. (ja, ik ben er 1 van)
Ook op google en andere zoekmachines word je sneller gevonden. Dat levert zeker veel klanten op!
Ook krijg je op .tk of andere gratis hosters nooit sponsers. Met een .nl-domein en aardig wat leden heb je er veel meer kans op (Dit geld dan vooral voor clans etc).

Endless.- Forumlid

-

Aantal berichten: 132

Ten eerste veel mensen kijken naar het domein is het een .tk site dan zappen veel mensen al meteen weg. (ja, ik ben er 1 van)
Dit klopt inderdaad wel enigszins, maar dit ligt meer aan de wat 'goedkope' reputatie van .tk-domeinen. Dit effect zal minder optreden bij site.actieforum.com in vergelijking met site.nl.
Ook op google en andere zoekmachines word je sneller gevonden. Dat levert zeker veel klanten op!
Dit is zeker niet waar. Google indexeert op basis van relevantie van de inhoud en het aantal verwijzingen van 'belangrijke' sites naar de pagina. Dit heeft niets te maken met de domeinnaam.
Ook krijg je op .tk of andere gratis hosters nooit sponsers. Met een .nl-domein en aardig wat leden heb je er veel meer kans op (Dit geld dan vooral voor clans etc).
Dit ligt dan meer aan het aantal leden dan aan het domein, dunkt me. Als adverteerders of sponsoren aan een site denken te kunnen verdienen maakt het ze echt niets uit of hij nou een .tk- of een .nl-domein heeft. Daarnaast hebben we het hier niet over het aantrekken van sponsoren, maar over een groei van het aantal leden.

bLACKADDER- Beheerder

-

Pagina 1 van 2 • 1, 2 
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: